طلای جهانی به مرز ۱۲۹۰ دلار نزدیک شد

طلای جهانی به مرز ۱۲۹۰ دلار نزدیک شد طلای جهانی پس از ثبت بالا‌ترین قیمت ۶ هفته اخیر در روز سه‌شنبه، در معاملات دیروز در آستانه انتشار بیانیه نشست بانک مرکزی آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اندکی کاهش یافت. به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در […]

طلای جهانی به مرز ۱۲۹۰ دلار نزدیک شد

طلای جهانی پس از ثبت بالا‌ترین قیمت ۶ هفته اخیر در روز سه‌شنبه، در معاملات دیروز در آستانه انتشار بیانیه نشست بانک مرکزی آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اندکی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات  بازار سنگاپور ۰٫۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۴٫۴۰ دلار رسید. طلا که از ابتدای ماه ژوئن بیش از ۵ درصد افزایش قیمت داشته است، روز سه‌شنبه به ۱۲۸۹٫۸۰ صعود کرده بود.

بهای هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار نیویورک ۰٫۱ درصد نزول کرد و به ۱۲۸۷٫۳۰دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ۱٫۲۰ دلار یا ۰٫۱ درصد افزایش یافت و در ۱۲۸۸٫۱۰ دلار بسته شد.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره حساس است زیرا نرخ‌های بالاتر تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را محدودتر می‌کند و در مقابل از ارزش دلار حمایت می‌کند.

این فلز ارزشمند از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون از پایین ماندن انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و آشفتگی بازارهای مالی سود برده و بیش از ۲۰ درصد رشد قیمت داشته است.

احتمال افزایش نرخ‌های بهره در نشست سیاست‌گذاری هفته جاری بانک مرکزی آمریکا پس از انتشار آمار مأیوس‌کننده اشتغال ماه مه که نشان داد اقتصاد این کشور ممکن است به اندازه کافی قوی نباشد تا از عادی‌سازی نرخ‌های بهره لطمه نبیند، ضعیف شد.

 

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰٫۱ درصد کاهش، به ۱۷٫۳۵ دلار رسید. این فلز روز سه شنبه به ۱۷٫۴۹ دلار صعود کرده بود که بالا‌ترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۹۷۳٫۸۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری در ابتدای معاملات دیروز به ۵۲۹٫۹۷دلار نزول کرد اما در ادامه معاملات یک درصد صعود کرد و در ۵۳۸٫۴۲دلار ایستاد.