ارائه آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به صحن دولت حداکثر تا ۳ هفته آینده

ارائه آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به صحن دولت حداکثر تا ۳ هفته آینده وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت است و تا ۲، ۳ هفته آینده به صحن دولت خواهد رسید که با تصویب دولت، اجرا می‌شود. به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش ضمن […]

ارائه آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به صحن دولت حداکثر تا ۳ هفته آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت است و تا ۲، ۳ هفته آینده به صحن دولت خواهد رسید که با تصویب دولت، اجرا می‌شود. به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به فرهنگیان و دانش‌آموزان، اظهار کرد: خوشبختانه در طول چند ماه گذشته همه همکارانم در سراسر کشور، تمام تلاش‌شان این بود که شروع سال تحصیلی، شروع باشکوهی باشد؛ مدارس و فضاهای آموزشی را آماده کردند، دانش‌آموزان را ثبت‌نام کردند، معلمان را آموزش دادند و ساماندهی کردند. وی به آماده‌سازی محتوای آموزشی برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۲ میلیون جلد کتاب درسی با یک‌هزار عنوان بین دانش‌آموزان توزیع شده است. حاجی‌میرزایی با بیان اینکه نبض آینده جامعه در آموزش و پرورش می‌تپد، افزود: اگر حال آموزش و پرورش خوب باشد، حال آینده ما خوب خواهد بود؛ نشانه حال خوب آموزش و پرورش این است که همه کسانی که جامعه آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهند، حس و حال خوبی دارند. وی به پوشش تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌ و پرورش چتر پوشش تحصیلی خود را تا ۹۸٫۵ درصد افزایش داده است و این توجه به کمیت باعث شده است تا کیفیت کاهش یابد در حالی که استانداردهای آموزشی باید افزایش یابد لذا تمام تلاشم را خواهم کرد تا انتقالی از توسعه کمی به توسعه کیفی داشته باشیم. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «همواره باید فعالیت‌ها را ارزیابی کرد که آیا به اهداف آن رسیده است یا خیر؟»، اظهار کرد: باید با مشاوره تحصیلی بتوانیم با توجه به شرایط جامعه، استعدادهای فرد در زمان تحصیل و علاقه دانش‌آموزان، هدایت تحصیلی خوبی را داشته باشیم؛ البته همه عوامل در اختیار آموزش‌ و پرورش نیست زیرا دانش‌آموزان به رشته‌هایی که درآمد بیشتری دارند، تمایل بیشتر دارند تا به آن رشته‌ها ورود کنند یعنی اکثر اوقات جهت‌گیری‌ها از بیرون به آموزش‌ و پرورش وارد می‌شود. وی با گلایه از اینکه کنکور تنها هدفی است که برای پایان تحصیلات دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: نیاز به تعیین اهداف بیشتری در پایان راه آموزش‌ و پرورش داریم، لذا باید مجموعه عوامل دیگری مانند بخش‌های صنعت، کشاورزی و… تقاضاهای دیگری باشند تا دانش‌آموزان را به سمت خود بکشاند و پایان راه آموزش‌ و پرورش کنکور و دانشگاه نباشد. وی در ادامه اضافه کرد: باید اتصال ارگانیک آموزش‌وپرورش با بخش‌های دیگر جامعه وجود داشته باشد تا از اعتبار کنکور کاسته شود و بخش‌های دیگر کشور متقاضی افرادی که در پایان راه آموزش‌وپرورش هستند، باشند. وی با اشاره به بهبود معیشت معلمان و فرهنگیان، تصریح کرد: شغل معلمی کلیدی‌‌ترین عنصر و رکن اصلی آموزش‌وپرورش است؛ لذا معلم توانمند و با انگیزه می‌تواند همه مشکلات را برطرف کند و معلم جانشین همه نداشته‌ها است. نظام منابع انسانی در آموزش‌وپرورش آسیب دیده است که با توجه به سند تحول بنیادین باید در این نظام چرخش جدی اتفاق بیافتد، به‌طوری که در ابتدای سال تحصیلی ۱۰۷ هزار معلم کسری نداشته باشیم، لذا درباره نیروی موردنیاز آموزش‌وپرورش باید تصمیم واحدی در مورد نیروی انسانی بین سازمان‌های کشور اتفاق بیافتد. وزیرآموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: معلمان جزو معتمد‌ترین گروه‌های مرجع در کشور هستند و باید این مرجعیت را حفظ کنیم.