۹۳ استارتاپ؛ ماحصل مهاجرت معکوس نخبگان

۹۳ استارتاپ؛ ماحصل مهاجرت معکوس نخبگان معاون مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی در خصوص آخرین وضعیت نخبگان ایرانی غیرمقیم گفت: تاکنون ١٢٨٠نفر از آن‌ها به صورت دایم بازگشته‌اند و اقدام به راه‌اندازی ٩٣استارت آپ کرده‌اند. سید علی حسینی معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو […]

۹۳ استارتاپ؛ ماحصل مهاجرت معکوس نخبگان

معاون مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی در خصوص آخرین وضعیت نخبگان ایرانی غیرمقیم گفت: تاکنون ١٢٨٠نفر از آن‌ها به صورت دایم بازگشته‌اند و اقدام به راه‌اندازی ٩٣استارت آپ کرده‌اند.

سید علی حسینی معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با مهر گفت: بر اساس برنامه‌ای که از چهار سال پیش در راستای جذب نخبگان ایرانی غیرمقیم داشتیم توانستیم طی ۴ سال نخبگانی را جذب کنیم تا در زمینه علم و دانش فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه عمدتا این افراد از دانشگاه‌های برتر بوده‌اند، عنوان کرد: افرادی که از صد تا چهارصد دانشگاه برتر هستند، بر اساس رزومه انتخاب می‌شوند و از نظر داشتن شاخص‌های علمی و فن‌آوری، اقدام در زمینه «های تک»، پتنت خوب و… گلچین می‌شوند.

حسینی خاطر نشان کرد: تاکنون ۴هزار و ۷۸۰ نفر از متخصصان و ایرانیان خارج کشور پروژه‌های کوتاه مدت و بلند مدت ارسال و در قالب سخنرانی، پروژه موقت، پروژه خارج از کشور در ایران فعالیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۲۸۰ نفر به صورت دایم به کشور برگشته‌اند.

وی با بیان اینکه این نخبگان در قالب شرکت‌های دانش بنیان و استارت اپ ادعا فعالیت می‌کنند، گفت: تاکنون ۹۳ استارت اپ توسط این نخبگان راه‌اندازی شده است.

معاون روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فن‌آوری گفت: به غیر از راه‌اندازی استارت اپ، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، همکاری با این شرکت‌ها، تدریس در دانشگاه‌ها و …از دیگر فعالیت نخبگان غیرمقیم ایرانی در کشور به شمار می‌رود.