راه‌اندازی سیستم مکانیزه پاسخگویی به بیمه‌شدگان در تیرماه

راه‌اندازی سیستم مکانیزه پاسخگویی به بیمه‌شدگان در تیرماه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مسؤولیت این سازمان در قبال بیمه‌شدگان و ضرورت شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی امور اشاره کرد و از راه‌اندازی سیستم مکانیزه پاسخگویی به افکار عمومی و بیمه‌شدگان همزمان با هفته تأمین اجتماعی خبر داد. سید تقی نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که […]

راه‌اندازی سیستم مکانیزه پاسخگویی به بیمه‌شدگان در تیرماه

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مسؤولیت این سازمان در قبال بیمه‌شدگان و ضرورت شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی امور اشاره کرد و از راه‌اندازی سیستم مکانیزه پاسخگویی به افکار عمومی و بیمه‌شدگان همزمان با هفته تأمین اجتماعی خبر داد.

سید تقی نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که پس از ۴۰ سال، سازمان تأمین اجتماعی دارای برنامه استراتژیک مصوب پنج ساله شد اظهار کرد: کلیه بندهای این سند دارای برنامه عملیاتی و نقشه راه هستند.

وی افزود: در حال حاضر سازمان تأمین بر روی ریل عملیاتی خود حرکت می‌کند و مشخص است طی ۵ سال در ۳ بخش بیمه‌ای، درمان و اقتصادی به کجا باید برسیم. تأمین اجتماعی تنها دستگاه کشور بود که بودجه سال ۹۵ خود را براساس برنامه استراتژیک، در اسفندماه سال ۹۴ به تصویب رساند و مطابق برنامه پیش رفت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به مسؤولیت این سازمان در قبال بیمه‌شدگان و ضرورت شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی امور اشاره کرد و گفت: در همین راستا سیستم سی.آر.‌ام سازمان تأمین اجتماعی که یک سیستم مکانیزه پاسخگویی به افکار عمومی و بیمه‌شدگان است پس از دوسال کار، آماده شده و در تیرماه همزمان با هفته تأمین اجتماعی راه‌اندازی خواهد شد.

 

نوربخش ادامه داد: تأمین اجتماعی دارای ۴۱ میلیون و ۲۰۰هزار بیمه شده است که از این تعداد ۱۳میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده اصلی، ۹میلیون نفر بیمه شده اجباری، یک میلیون نفر بیمه شده مشاغل آزاد و اختیاری و ۳میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه‌شدگان توافقی مانند رانندگان تاکسی و قالیبافان هستند که حق بیمه کارفرمایی آنان را دولت پرداخت می‌کند.