آغاز بازی تیم ملی ایران در لیگ جهانی والیبال از امشب

آغاز بازی تیم ملی ایران در لیگ جهانی والیبال از امشب رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۶ از پنجشنبه ۲۷ خرداد آغاز می‌شود و ایران در اولین دیدار به مصاف برزیل میزبان می‌رود. به گزارش ایسنا، بیست‌وهفتمین دوره لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۶ از پنجشنبه ۲۷ خرداد آغاز می‌شود و ۱۶ تیم در […]

آغاز بازی تیم ملی ایران در لیگ جهانی والیبال از امشب

رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۶ از پنجشنبه ۲۷ خرداد آغاز می‌شود و ایران در اولین دیدار به مصاف برزیل میزبان می‌رود.

به گزارش ایسنا، بیست‌وهفتمین دوره لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۶ از پنجشنبه ۲۷ خرداد آغاز می‌شود و ۱۶ تیم در سطح یک این رقابت‌‌ها به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

در این رقابت‌‌ها ۳۶ تیم در سه سطح با یکدیگر مسابقه می‌دهند. اسامی تیم‌های شرکت کننده در هر ۳ سطح به شرح زیر است:

سطح یک: فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، برزیل، آرژانتین، ایران، صربستان، بلغارستان، بلژیک، لهستان

سطح دو: هلند، پرتغال، ترکیه، اسلواکی، ژاپن، کره جنوبی، فنلاند، کوبا، کانادا، چین، مصر و جمهوری چک

سطح سه: تونس، ونزوئلا، اسلونی، قطر، آلمان، مکزیک، اسپانیا، مونته‌نگرو، پورتوریکو، چین‌تایپه، قزاقستان، یونان

به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۲۰۱۶ مسؤولان برگزاری رقابت‌های لیگ جهانی والیبال تصمیم گرفتند این مسابقه‌ها در سطح یک را به ۹ گروه ۴ تیمی تقسیم کنند و در پایان مرحله گروهی تیم میزبان فینال که لهستان است، به همراه ۵ تیم برتر این ۹ گروه به مرحله نهایی راه پیدا کند. در واقع در ۳ هفته‌ای که این لیگ برگزار می‌شود، تیم‌ها هرهفته در یک گروه جدید به رقابت می‌پردازند.

دور دوم این رقابت‌‌ها بمانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود. در هفته اول این رقابت‌‌ها تیم ایران با آرژانتین، برزیل و آمریکا همگروه است که دیدارهای این گروه به میزبانی ریودوژانیرو برزیل برگزار می‌شود.

در هفته دوم شاگردان لوزانو در صربستان باید با تیم‌های برزیل، بلغارستان و صربستان دیدار کنند.

در هفته پایانی دور گروهی نیز ایران میزبان است. آرژانتین، ایتالیا و صربستان همگروه‌های هفته پایانی تیم ملی ایران هستند.

تمرین شاد ستاره‌های والیبال در سالن المپیک

تیم ملی والیبال ایران اولین تمرین خود برای شروع لیگ جهانی را در همانی سالنی انجام داد که مسابقات المپیک هم در آن برگزار خواهد شد.

تیم ملی والیبال ایران پس از پشت سر گذاشتن سفری طولانی به مدت ۲۹ ساعت، دوشنبه شب به وقت برزیل به ریو رسید تا خود را برای اولین دیدار لیگ جهانی ۲۰۱۶ مقابل میزبان آماده کند. شاگردان لوزانو صبح روز بعد اولین جلسه تمرینی خود را با وزنه آغاز کردند و سه‌شنبه شب از ساعت ۸ به وقت محلی اولین تمرین توپی خود را در محل برگزاری مسابقات پشت سر گذاشتند.

ملی‌پوشان بعد از پشت سر گذاشتن مسافت نه چندان طولانی هتل تا محل تمرین شاهد آماده‌سازی ریو برای المپیک بودند که اطراف سالن و فضای شهر مملو از کارگران و تجهیزاتی بود که برای آماده‌سازی شهر تلاش می‌کردند. ورزشگاه تازه تأسیس برزیلی‌‌ها که بازی‌های المپیک هم در آن برگزار خواهد شد میزبان اولین تمرین تیم ملی ایران بود که قبل از حضور شاگردان لوزانو در این محل، مسؤولان برگزاری مسابقات مشغول آزمایش شرایط بازی بودند.

 ملی‌پوشان ضمن تماشای بازی دو تیم نمایشی که برای آزمایش شرایط انجام می‌شد، خود را کنار زمین گرم می‌کردند تا از ساعت ۸ تمرین شکل جدی به خود بگیرد. مثل همیشه تمرین با صحبت‌های لوزانو آغاز شد و بازیکنان با دو و حرکات کششی کار خود را آغاز کردند. توپ زدن دو به دو و زدن اسپک نرم از سایر نقاط زمین از تمرینات لوزانو برای شروع کار بود. پس از آن بازیکنان به دو تیم تقسیم شدند تا با مرور تاکتیک‌‌ها آخرین توصیه‌های لوزانو را هم بشوند.

 

 با این‌که تیم سفر طولانی را پشت سر گذاشت، اما اولین تمرین بسیار شاداب و سنگین برگزار شد تا بازیکنان به آماده‌‌ترین شرایط برای دیدار مقابل برزیل برسند. اولین دیدار تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۶ امشب از ساعت ۲۱:۴۰ مقابل میزبان برگزار خواهد شد.