نبود تکنولوژی مهم‌ترین دلیل تعطیلی کارخانه‌های تولیدی

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد نبود تکنولوژی مهم‌ترین دلیل تعطیلی کارخانه‌های تولیدی نایب رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است تعطیلی و غیرفعال شدن برخی از کارخانه‌های تولید داخل به مشکلات گذشته مانند به روز نبودن تکنولوژی و عدم استقبال مصرف‌‌کنندگان برمی‌گردد. علاءمیرمحمدصادقی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به‌طور کلی صنایع و تولیدات داخلی […]

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد

نبود تکنولوژی مهم‌ترین دلیل تعطیلی کارخانه‌های تولیدی

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است تعطیلی و غیرفعال شدن برخی از کارخانه‌های تولید داخل به مشکلات گذشته مانند به روز نبودن تکنولوژی و عدم استقبال مصرف‌‌کنندگان برمی‌گردد.

علاءمیرمحمدصادقی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به‌طور کلی صنایع و تولیدات داخلی از تکنولوژی روز به دور هستند و مردم ترجیح می‌دهند به ویژه در زمینه لوازم خانگی، از کالاهای خارجی که کیفیت بالاتری دارند استفاده کنند.

وی عدم استقبال مردم از تولیدات داخلی را یکی از علت‌هایی دانست که علاوه بر رکود عمومی موجود، در کاهش تولیدات این کارخانه‌ها تأثیرگذار بوده و ادامه داد: مطمئناً کارخانه‌ای مثل ارج از سال‌ها قبل با مشکل مواجه بوده و رکود فعلی هم آن را تشدید کرده است که همین امر عدم استقبال این کالا‌ها را به دنبال داشت.

نایب رییس اتاق بازرگانی همچنین تصریح کرد که فشار بانک‌ها، مالیات و بیمه‌های تأمین اجتماعی و تعهدات گذشته از دیگر مسایل مهمی است که کارخانه‌ها با آن مواجه هستند.

میرمحمدصادقی اضافه کرد: تولیدات کارخانه ارج و کارخانه‌های مشابه در گذشته امکان صادرات داشتند و اغلب کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس از تولیدات ارج، آزمایش و کارخانه‌های مشابه استفاده می‌کردند. اما در سال‌های اخیر مصرف تولیدات داخلی کاهش یافت و از سوی دیگر نیز بسیاری از کارخانه‌های داخلی که بدهی‌های بانکی داشتند، با افزایش نرخ بهره بانکی تعهداتشان افزایش یافت و این امر، مشکلاتشان را تشدید کرد.