شلاق کارگران به هیچ عنوان پذیرفته نیست

وزیر کار  شلاق کارگران به هیچ عنوان پذیرفته نیست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این‌که موضوع شلاق برای کارگران به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، گفت که احکام صادرشده برای کارگران معدن زغال‌سنگ بافق یزد به حالت تعلیق درآمده است. به گزارش ایسنا، علی ربیعی درباره حکم شلاق برای ۱۷ کارگر […]

وزیر کار

 شلاق کارگران به هیچ عنوان پذیرفته نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این‌که موضوع شلاق برای کارگران به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، گفت که احکام صادرشده برای کارگران معدن زغال‌سنگ بافق یزد به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی درباره حکم شلاق برای ۱۷ کارگر معدن طلای آق‌دره و تعدادی از کارگران معدن زغال‌سنگ بافق یزد، گفت: طی نامه و مذاکره با قوه قضاییه به این نکته تأکید شد که از احکام غیرمتعارف در زمینه مسایل کارگری جلوگیری شود، یعنی ناامنی‌ها به مسایل صنفی توسعه داده نشود؛ البته قوه قضاییه هم همکاری‌های خوبی دراین زمینه تا کنون داشته‌اند.

وی با اشاره به این‌که احکام صادرشده برای کارگران معدن زغال‌سنگ بافق یزد به تعلیق درآمده، افزود: وزارت تعاون البته پیشنهاد تبدیل حکم را هم داده است، البته در خصوص کارگران معدن طلای آق‌دره تکاب هم متأسفانه آن‌چه که در فضای مجازی در قالب دو عکس مطرح شد، به هیچ عنوان مشخص نبود که این عکس‌ها مربوط به چه چیزی است؛ یعنی مسأله به شدتی که مطرح شد نبود.

ربیعی با تأکید بر این‌که مسأله شلاق برای کارگران به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، گفت: به‌طور حتم در مسایل صنفی اجرای اینگونه احکام قابل پذیرش نیست، هرچند که وظیفه صدور و اجرای حکم بر عهده وزارت تعاون نبود، اما تاکنون تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا مسایل صنفی در چارچوب ۳ جانبه‌گرایی حل و فصل شود؛ البته قوه قضاییه هم تا کنون همکاری قابل قبولی داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که در قانون کار حق اعتراض به مسایل صنفی برای کارگر محفوظ است، گفت: البته شیوه اعتراض از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، یعنی شیوه‌های اعتراض باید به نوعی مسالمت‌آمیز باشد؛ البته باید قوانین مرتبط بااعتراض‌ها رسمی تر و منظم تر باشد تا مطابق با چارچوب‌ها خللی در نظم عمومی ایجاد نشود.

ربیعی همچنین در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مبنی بر فروش نرفتن ۴۵ درصد برنج موجود در سبد کالای اقشار آسیب پذیر در بازار آزاد به دلیل منقضی بودن تاریخ مصرف این برنج‌ها، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ نوع برنجی را در این سبد کالا قرار نداده است، وزارت تعاون سبد کالایی که برای ماه رمضان اعلام کرد به صورت کارت بود و در این کارت قدرت انتخاب برای فرد وجود دارد که هرآن چیزی که لازم دارد را خریداری کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این‌که در بن ماه رمضان توزیع شده ازسوی وزارت تعاون برنج وجود ندارد، افزود: با مراجعه به فروشگاه‌هایی چون اتکا یا رفاه این موضوع قابل مشاهده است، در بن اعلام شده از سوی وزارت تعاون برای کمک به نیازمندان هیچ کالایی وجود ندارد؛ تنها با ارایه کارت این قدرت خرید برای فرد وجود دارد که با خرید کالاهای ایرانی مواد مورد نیاز خود را تهیه کند.

 

وی با بیان این‌که این مسأله ممکن است مربوط به یک پدیده دیگری باشد، تصریح کرد: امکان دارد در ماه‌های گذشته موضوعی مطرح شده باشد که درحال حاضر به صورت ناجوانمردانه به ما متصل کردند، بنابراین این موضوع همان پدیده تخریب دولت است که هر اقدام مثبت را تلخ می‌کنند.