اعلام اولویت‌های تحقیقاتی سال ۹۸ در شرکت مدیریت تولید برق نکا

اعلام اولویت‌های تحقیقاتی سال ۹۸ در شرکت مدیریت تولید برق نکا مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا از تعیین ۹ عنوان اولویت تحقیقاتی برای سال ۱۳۹۸ در این شرکت خبر داد.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت مدیریت تولیدبرق نکا، محسن نعمتی اجرای پروژه‌های تحقیقاتی را در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد […]

اعلام اولویت‌های تحقیقاتی سال ۹۸ در شرکت مدیریت تولید برق نکا

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا از تعیین ۹ عنوان اولویت تحقیقاتی برای سال ۱۳۹۸ در این شرکت خبر داد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت مدیریت تولیدبرق نکا، محسن نعمتی اجرای پروژه‌های تحقیقاتی را در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و گفت: بمنظور ایجاد بهبود در بازدهی سیستم، بهره‌برداری مطلوب از سرمایه‌های ملی، بهینه‌سازی مصارف انرژی، افزایش توان تولید و قابلیت اطمینان واحدها، جلوگیری از خروج ارز و قطع وابستگی از بیگانگان، نقاط قابل بهبود در سیستم از طریق بستر نظام پیشنهاد‌ها و استفاده از نقطه نظرات همکاران و یافته‌های کمیته تحقیقات شرکت شناسایی و جهت استفاده از دیدگاه‌های نخبگان، پژوهشگران و محققان دانشگاه‌های مطرح و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور به اشتراک گذاشته می‌شود که با عنایت به نتایج مطلوب حاصله در سنوات گذشته امسال نیز برای ۹ عنوان پروژه اولویت دار فراخوان شده است.

وی در ادامه عناوین ۹ گانه تحقیقاتی سال ۹۸ را به شرح زیر اعلام کرد و به بیان اهداف و نتایج هر یک از پروژه‌ها پرداخت.

*ارزیابی و شبیه‌سازی طرح بازیابی آب و انرژی از بخار فلاش حاصل از خروجی آب استیم ایرهیتر در حالت نرمال و بازیابی بخار خروجی استارت آپ در زمان راه‌اندازی واحد.

*بررسی مکانیزم تخریب و ارائه راهکار مناسب برای کاهش نرخ سایش اجزای داخلی(Trim) شیرهای کنترل کنارگذر فشار ضعیف (LP Bypass Intercept Valve) واحدهای بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا و پیاده‌سازی آن.

*بررسی تأثیر مشارکت واحدهای بخاری نیروگاه نکا در کنترل فرکانس بر اجزاء اصلی و شناسایی پارامترهای مهم برای ارزیابی آن.      

* امکان‌سنجی فنی و اقتصادی مطالعه و بررسی امکان استفاده از آب‌های نقاط عمیق دریا برای سیستم خنک‌کاری واحدهای بخار.

*طراحی و ساخت دستگاه سنجش عملکرد اوراسپید توربین گازی.

*طراحی و ساخت دستگاه تست گاورنر توربین اصلی واحدهای بخاری.

* بررسی علل شکست (FAILUREANALAYSIS) پره‌های اف دی فن بویلر و راهکارهای پیشگیری از آن.

* امکان‌سنجی فنی و اقتصادی راهکارهای مختلف پیشگیری از رسوب‌گذاری آب خنک کن نیروگاه در ورودی آن از دریا و ارائه راهکار مناسب.

*طراحی و ساخت دستگاه تست و کالیبره سرو والو کنترل والوهای اصلی توربین بخار سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا.

نعمتی در پایان تلاش برای ارتقاء توانمندی و خودکفایی کشور را ضروری دانست و بر آمادگی شرکت مدیریت تولیدبرق نکا جهت دریافت نظرات اندیشمندان و صاحبنظران مراکز علمی- پژوهشی تأکید کرد.