اعلام آمادگی ثبت اموال !

اعلام آمادگی ثبت اموال !      در خبر‌ها آمده بود که جمعی از وکلای مجلس برای ثبت اموال خود در سامانه ثبت اموال مسؤولان، اعلام آمادگی کرده‌اند! اگر قانون است و مقررات اینگونه حکم می‌کند، انجام چنین کاری عین وظیفه قانونی است و در بوق‌وکرنا کردن ندارد! اگر هم موضوع اختیاری و داوطلبانه است که […]

اعلام آمادگی ثبت اموال !

     در خبر‌ها آمده بود که جمعی از وکلای مجلس برای ثبت اموال خود در سامانه ثبت اموال مسؤولان، اعلام آمادگی کرده‌اند! اگر قانون است و مقررات اینگونه حکم می‌کند، انجام چنین کاری عین وظیفه قانونی است و در بوق‌وکرنا کردن ندارد! اگر هم موضوع اختیاری و داوطلبانه است که خدا خیرشان دهد که به وظیفه عرفی و اخلاقی عمل می‌کنند و اجرشان محفوظ است و رسانه‌ای کردن آن فقط ثواب را کسر می‌کند!

    البته هوشنگ‌خان خیلی به آن جمع که اعلام آمادگی کرده‌اند (که امید است به عمل برآید نه بیان) کاری ندارم، آن کثیر وکلا و آن جمیع مسؤولان دیگر قرار است چه بکنند ؟ همچنان مرغ عدم ثبت اموال‌شان یک پا دارد و یا هنوز در دو راهی سخت تصمیم به انجام یا انجام ندادن مانده‌اند ؟! امید است که شق سومی نباشد و در تدارک نقل‌وانتقال و جابه‌جایی و تشریفات قانونی و محضری نباشند!!

    ما که عقل نیم‌بندمان به جایی قد نمی‌دهد، لابد قانون را نوشته‌اند برای انجام آن و این امروز و فردا و کاسه چه کنم چه کنم دیگر صیغه مبالغه است در برهوت شفافیت که ظاهراً هنوز طرفداران پروپا قرص و پا به رکابی دارد.

    از قدیم می‌گفتند که مهریه را چه کسی گرفته و چه کسی داده ولی در این سنوات اخیره کاشف به عمل آمده که هم می‌گیرند و هم باید رجال محترم روی چشم گذاشته و تقدیم کنند که اگر نکنند، نسوان محترمه با تیغ برنده قضا تا ریال آخرش را به روز محاسبه و می‌ستانند !

    آهان، قبلش یادم رفت بگویم که این قضیه مهریه چه ربطی دارد به آن قضیه ثبت اموال، شست ما خبردار شده است که شاید برخی (شما بخوانید جمعی شاید هم جماعتی) از مسؤولان محترم بر این باورند که ثبت اموال را چه کسی انجام داده و چه کسی انجام خواهد داد، همین‌طور قانونی مصوب شده است که مصوب شده باشد و قرار نیست سین‌جیمی از کسی شود و گزارشی تهیه و به استماع بزرگان برسد !

    البته من باب تجربه خدمت سروران مسؤول و بزرگان مدیر عرض می‌کنم که علی‌الحساب بروند در این سامانه ثبت‌نامی بکنند و فرم‌ها را یک خط در میان تکمیل کرده و چهار تا مال دم‌دستی بدون حساسیت رقمی و عددی را درج بفرمایند، که اگر اجبار و ابرامی از راه رسید شما تکلیف خود را هر چند ناقص به انجام رسانده باشید و اگر باز درب بر همان پاشنه فراموشی و نسیان ناظران و بازرسان چرخید، شفاف‌سازی شما آنچنان دندان گیر نباشد و کسی نرود در پی تهیه فیلم و عکس و سوسه آمدن و بالا گرفتن کار !

    به هر حال وظیفه خود می‌دانم از آن جمع وکلایی که اعلام آمادگی کرده‌اند مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام کرده و از ایشان بخواهم که بعد از اعلام آمادگی، اقدام آنی هم بفرمایند که وقت تنگ است و اعمال بسیار، همچنین از آن عده از مسؤولانی که گویا آنقدر‌ها به ثبات و پایداری جوهر این قانون، ایمان و اعتقادی ندارند، اعلام برائت جسته و عرض می‌کنم که حیف که مسؤول نیستم وگرنه در فقره خود را به کوچه چپ زدن، نزد این عزیزان تلمذ می‌کردم و درس‌ها می‌آموختم و برای جناب شفافیت، تره هم خرد نمی‌کردم !

                                                                    هوشنگ‌خان