تحقق اقتصاد مقاومتی بدون اصلاح مسیر هدفمندی ممکن نیست

تحقق اقتصاد مقاومتی بدون اصلاح مسیر هدفمندی ممکن نیست رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این‌که غایت هدفمندی در توزیع یارانه‌های نقدی گم شده است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون اصلاح مسیر هدفمندی ممکن نیست. به گزارش خانه ملت، کاظم‌جلالی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار کشور در بحث رشد اقتصادی و تحقق منویات رهبری در […]

تحقق اقتصاد مقاومتی بدون اصلاح مسیر هدفمندی ممکن نیست

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این‌که غایت هدفمندی در توزیع یارانه‌های نقدی گم شده است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون اصلاح مسیر هدفمندی ممکن نیست.

به گزارش خانه ملت، کاظم‌جلالی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار کشور در بحث رشد اقتصادی و تحقق منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: برای نیل به این مهم باید ظرفیت‌های داخلی کشور را خوب شناخته و مبتنی بر این ظرفیت‌ها و آمایش سرزمینی برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که کشور ما در بخش‌های مختلف اقتصادی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است، افزود: سرزمین ما وسیع بوده با تنوع آب و هوایی و جغرافیایی بالا می‌تواند زمینه رشد اقتصادی را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تجربه کشورهای موفق برای رهایی از درآمدهای نفتی، تصریح کرد: توجه به صنعت شیلات یکی از راهکارهایی است که کشورهای موفق برای رشد اقتصادی در نظر گرفته‌اند اما در کشور ما با توجه به این‌که قابلیت‌های عمده‌ای در این زمینه داریم مورد بی‌مهری واقع شده است.

نگاه صرف به درآمدهای نفتی آفت رشد اقتصادی است

وی ادامه داد: این‌که همیشه به نفت نگاه کرده و دست خود را به سمت نفت و بازار نفت دراز کنیم ما را از اقتصاد مقاومتی دور می‌کند.

جلالی تأکید کرد: اقتصاد مبتنی بر توانمندی‌های داخلی و اقتصاد درون‌زا بهترین راهکار برای کمک به کشور است.

اجرای صحیح قانون هدفمندی راهکاری برای بهبود اوضاع

وی اجرای صحیح قانون هدفمندی را راهکاری برای بهبود اوضاع خواند و تصریح کرد: قانون هدفمندی و مسیر آن باید اصلاح شود زیرا مسیری که در بحث قانون هدفمندی طی شده به گم شدن هدف و تکیه صرف بر پرداخت‌های نقدی منجر شده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که باید اصلاح قیمت در هدفمندی یارانه‌ها داشته باشیم، گفت: اهداف بلند دیگری که در ابتدای این قانون مدنظر بوده باید با اصلاح مسیر مدنظر قرار بگیرد.