اعمال تحریم جدید ضدایرانی به بهانه اس۳۰۰ نقض برجام است

ذوالنوری اعمال تحریم جدید ضدایرانی به بهانه اس۳۰۰ نقض برجام است عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان این‌که اعمال تحریم جدید ضدایرانی به بهانه اس۳۰۰ نقض برجام است، گفت: جمهوری اسلامی اجازه مداخله آمریکا در امور داخلی خود به ویژه روابط تهران-مسکو را نمی‌دهد. مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خانه ملت، […]

ذوالنوری

اعمال تحریم جدید ضدایرانی به بهانه اس۳۰۰ نقض برجام است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان این‌که اعمال تحریم جدید ضدایرانی به بهانه اس۳۰۰ نقض برجام است، گفت: جمهوری اسلامی اجازه مداخله آمریکا در امور داخلی خود به ویژه روابط تهران-مسکو را نمی‌دهد.

مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به فضاسازی کنگره آمریکا درباره همکاری ایران و روسیه در حوزه نظامی، گفت: به‌طور حتم روابط دو کشوری مانند ایران و روسیه به مقامات آمریکایی مربوط نمی‌شود و قطعاً این اظهارات و اقدامات، مداخله در امور داخلی کشورمان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که جمهوری اسلامی در شرایط کنونی دارای روابط راهبردی و استراتژیک با روسیه است، افزود: روابط و تعاملات ایران و روسیه در چند سال اخیر در حال گسترش و تقویت بوده و امروز سطح روابط دو کشور به بهترین نقطه رسیده است، از این رو شاهد تعاملات نظامی و دفاعی هستیم.

وی ادامه داد: به‌طور حتم رابطه ایران با روسیه براساس منافع ملی تعریف می‌شود و قطعاً این منافع برای ارتباط ما با هر کشوری ملاک است، بنابراین روسیه، در شرایط کنونی برای ایران دارای یک موقعیت حساس است.

ذوالنوری افزود: مقابله دو کشور با غرب، تعاملات با ایران در چند سال اخیر، تحریم‌های ضدروسی علیه اروپا و آمریکا و موقعیت ژئوپلوتیک تهران و مسکو، از مهم‌ترین دلایل گسترش روابط ایران و روسیه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در واکنش به اظهارات کنگره آمریکا درباره احتمال تحریم‌های ضدایرانی به علت خرید سامانه اس۳۰۰ از روسیه، تصریح کرد: به‌طور حتم براساس برجام، تصویب و اعمال هر گونه تحریم جدید از سوی غرب به ویژه آمریکا، نقض برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اعلام این‌که نمایندگان مجلس به دقت اقدامات مقامات آمریکایی را رصد می‌کنند، گفت: مجلس و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید به اظهارات وقیحانه و مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی پاسخ محکم دهند.

 

کنگره آمریکا ضمن انتقاد و ابراز نگرانی از افزایش همکاری‌های نظامی و دفاعی ایران و روسیه، اعلام کرده که در صورت تکمیل روند انتقال سامانه اس۳۰۰، ایران را مورد تحریم یک‌جانبه قرار می‌دهد.