سازمان حمایت برای خودروسازان خطونشان کشید معاون نظارت بر کالاهای سرمایهای و خدمات سازمان حمایت، گفت: چنانچه شرکتهای عرضهکننده خودرو در اعمال قیمتهای فروش برخلاف مصوبات مربوطه عمل کنند این سازمان برخورد لازم را انجام خواهد داد. به گزارش مناقصهمزایده، وحید منایی با بیان اینکه برنامه فروش فوری محصولات شرکتهای ایران خودرو و سایپا براساس […]
سازمان حمایت برای خودروسازان خطونشان کشید
معاون نظارت بر کالاهای سرمایهای و خدمات سازمان حمایت، گفت: چنانچه شرکتهای عرضهکننده خودرو در اعمال قیمتهای فروش برخلاف مصوبات مربوطه عمل کنند این سازمان برخورد لازم را انجام خواهد داد.
به گزارش مناقصهمزایده، وحید منایی با بیان اینکه برنامه فروش فوری محصولات شرکتهای ایران خودرو و سایپا براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار و ابلاغیه معاونت امور صنایع وزارت صمت انجام شده است، بیان کرد: براین اساس شرکتهای ایرانخودرو و سایپا از اواخر بهمنماه سال ۱۳۹۷ برای فروش فوری ۲۰ درصد از تولیدات روزانه خود به منظور تنظیم قیمت بازار خودرو اقدام کردهاند.
وی ادامه داد: در این ارتباط چنانچه شرکتهای عرضهکننده خودرو در اعمال قیمتهای فروش برخلاف مصوبات مربوطه عمل کنند این سازمان پس از دریافت مستندات و شکواییه مرتبط نسبت به رسیدگی و در صورت احراز تخلف انعکاس مراتب به مراجع تعزیری اقدام میکند.
معاون نظارت بر کالاهای سرمایهای و خدمات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: در ارتباط با دو خودروی ساینا و سراتو موضوع از شرکت عرضهکننده پیگیری و با توجه به ادعای شرکت مبنی بر تعیین قیمت و فروش بر مبنای بهای تمام شده تولید، ضمن اخذ اسناد و مدارک مرتبط مراتب در حال رسیدگی میباشد که در صورت هرگونه مغایرت با ضوابط، اقدام قانونی لازم انجام میپذیرد.
منایی تصریح کرد: البته در این ارتباط بایستی توجه داشت که مقایسه قیمت فروش فعلی شرکت با قیمت رایج و کشف شده در بازار که ناشی از فضای عرضه و تقاضا میباشد از منظر اقتصادی منطقی نبوده و قابل استناد نمیباشد، زیرا قیمت یک محصول خاص در سطح بازار به جز عوامل اصلی تعیینکننده سطح تعادل قیمتی که ناشی از برآورد تأثیرات مرتبط با سطح تقاضا و عرضه میباشد به کشش قیمتی محصول، سلیقه مصرفکنندگان و جایگاه محصول از منظر خریداران نیز وابسته است.
وی خاطر نشان کرد: در حالحاضر قیمت محصولات تولیدی شرکتهای عرضهکننده داخلی بهواسطه عوامل متعدد (تغییرات نرخ ارز، هزینه انتقال ارز و بهطور کلی افزایش بهای تمام شده محصول) افزایش یافته و بنابراین قیمت فعلی محصولات بالاتر از قیمت فروش محصولات در زمان انعقاد قراردادهای قبلی با مشتریان میباشد و این درحالیست که این قبیل واحدها بایستی نسبت به تحویل تعهدات ناشی از قراردادهای قبلی با نرخ مندرج درمفاد قرارداد عمل نموده و بنابراین واضح است در صورت عرضه این دسته از محصولات به بازار توسط افراد دریافتکننده با قیمت قبلی موجبات اختلاف قیمت آن با قیمت روز شرکت پدید آمده و به عبارتی قیمت رایج در بازار از قیمت کارخانه پایینتر قرار میگیرد.
معاون نظارت بر کالاهای سرمایهای و خدمات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در ارتباط با خودروی پیکاپ دوکابین فوتون تولیدی شرکت ایران خودرو دیزل نیز متذکر شد: نظر به اینکه مطابق ضوابط مربوطه این خودرو در گروه خودروهای تجاری قرار داشته بنابراین قیمت خودروهای مذکور بارعایت ضوابط عمومی قیمتگذاری توسط هیأتمدیره شرکتها تعیین میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.