مپنا برای صرفه‌جویی بنزین آستین‌ها را بالا زد

مپنا برای صرفه‌جویی بنزین آستین‌ها را بالا زد علی‌آبادی: انحصار  در تکنولوژی هایتک شکسته می شود گروه انرژی- مدیرعامل مپنا با تأکید بر اینکه برقی‌سازی خودرو‌ها کاملاً اقتصادی است، گفت: پیشنهادی در زمینه استفاده از خودروهای برقی که می‌تواند جانشین خوبی برای خودروهای بنزینی باشد، ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از این طریق میزان صادرات بنزین […]

مپنا برای صرفه‌جویی بنزین آستین‌ها را بالا زد

علی‌آبادی: انحصار  در تکنولوژی هایتک شکسته می شود

گروه انرژی- مدیرعامل مپنا با تأکید بر اینکه برقی‌سازی خودرو‌ها کاملاً اقتصادی است، گفت: پیشنهادی در زمینه استفاده از خودروهای برقی که می‌تواند جانشین خوبی برای خودروهای بنزینی باشد، ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از این طریق میزان صادرات بنزین را افزایش دهیم.

عباس علی‌آبادی در حاشیه بازدید وزیر نفت از کارخانجات مپنا، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با وزیر نفت داشتیم قرار شد در چند زمینه مشخص مطالعات جدی را آغاز کنیم. برای برخی مسائل هم قرار شد بررسی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین خواسته وزیر نفت از مپنا این بود که مپنا در زمینه‌های های‌تک فعالیت کند اظهار کرد: در حال‌حاضر کشور به تکنولوژی های‌تک نیازمند است و انحصار آن در اختیار چند شرکت بین‌المللی قرار دارد. مپنا پذیرفت طرح جامعی را برای این کار انجام دهد و قطعاً به نتیجه خواهد رسید.

مدیرعامل مپنا ادامه داد: مپنا زیرساخت‌های لازم برای تکنولوژی های‌تک را در اختیار داشته و معتقدیم که نیازهای صنعت برق را در همه زمینه‌ها تأمین خواهد کرد.

علی‌آبادی با اشاره به موتورهای دور متغیر، گفت: از جمله توانایی‌های مپنا موتورهای دور متغیر است که می‌تواند جانشین خوبی برای ماشین‌های با راندمان پایین باشد. در زمینه واتراینجکشن که می‌تواند برنامه جدید وزارت نفت باشد وزیر نیرو مأموریتی را به مپنا داد که مپنا کاملاً توانایی آن را دارد.

وی ادامه داد: همچنین برای پمپ‌های سرچاهی برای تأمین فشار لازم برای افزایش عملکرد چاه‌ها مأموریتی به مپنا داده شد که به‌طور جدی آن را دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل مپنا در ادامه با اشاره به پیشنهاداتی که مپنا به وزیر نفت ارائه کرده، گفت: پیشنهادی در زمینه استفاده از خودروهای برقی که می‌تواند جانشین خوبی برای خودروهای بنزینی باشد ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از این طریق میزان صادرات بنزین را افزایش دهیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه برقی‌سازی در خودرو کاملاً اقتصادی است، بیان داشت: می‌توان این کار را بدون افزایش هزینه برای مردم و همچنین بدون دریافت یارانه انجام داد. از این طریق می‌توان حمل‌ونقل شهری را سازماندهی و بنزین صرفه‌جویی شده را صادر کرد.

به گفته وی، مپنا کلیه طراحی‌های لازم را برای ایجاد زیرساخت‌های تبدیل ماشین‌های موجود به برقی انجام داده است.

مدیرعامل مپنا با بیان اینکه پیشنهاد دیگر مپنا صادرات برق بود، تصریح کرد: قرار شد این موضوع به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد. از جمله ظرفیت‌های کشور برای تأمین نیاز و درآمدزایی و ایجاد شغل، تبدیل گاز به برق و صادرات آن است.

به گفته علی‌آبادی مباحثی نیز در زمینه توسعه میادین کرنج و پارسی نیز انجام شد و وزیر نفت کاملاً موافق بود. البته مدت‌هاست که مذاکره در این زمینه در حال انجام بوده و ما آماده برای امضای قرارداد هستیم.

 

علی‌آبادی با اشاره به عملکرد مپنا در تأمین تجهیزات ناوگان گفت: ماهانه سه تا چهار لکوموتیو توسط مپنا تولید می‌شود. به نظر من قطار‌ها باید برقی شوند که در این راستا قراردادی با وزارت راه درخصوص برقی کردن راه‌آهن تهران – مشهد داشتیم که از آنجایی که قرار بود سرمایه آن توسط چینی‌‌ها تأمین شود پروژه با کندی پیش می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه تولید خودروی برقی جدید کار ساده‌تری نسبت به تبدیل خودروهای موجود است، عنوان کرد: بیش از دو سال است که در زمینه تبدیل خودرو‌ها مطالعه می‌کنیم. برای ایجاد ظرفیت همه باید بسیج شوند. همه کارخانه‌های خودروسازی ظرفیت ما هستند. البته ما بنا نداریم جای کسی را بگیریم.