راهکارهای افزایش رضایتمندی مشتریان از حوزه لوازم یدکی و تعمیرات خودرو سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو به تشریح راهکارهای لازم در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان از حوزه لوازم یدکی و تعمیرات خودرو میپردازد. سید مهدی کاظمی در گفتوگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: وضعیت بازار لوازم یدکی از نظر فراوانی قطعه نسبتاً مساعد است و […]
راهکارهای افزایش رضایتمندی مشتریان از حوزه لوازم یدکی و تعمیرات خودرو
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو به تشریح راهکارهای لازم در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان از حوزه لوازم یدکی و تعمیرات خودرو میپردازد.
سید مهدی کاظمی در گفتوگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: وضعیت بازار لوازم یدکی از نظر فراوانی قطعه نسبتاً مساعد است و مشکل خاصی وجود ندارد و در حالحاضر در بازار لوازم یدکی تا حدودی با رکود مواجه هستیم.
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص دلایل نارضایتی احتمالی مشتریان از حوزه لوازم یدکی و تعمیرات خودرو گفت: در کشور ما هم فروشنده کاردان قطعات یدکی و هم تعمیرکار خبره وجود دارد؛ تعمیرکاران خبره و زبده و باتجربهای داریم که هم قطعهشناس هستند و هم در حوزه نصب، عملکرد فوقالعاده خوبی دارند، همچنین فروشندگانی داریم که باتجربه و سالم و پاکدست هستند.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو افزود: با این وجود در صنف لوازم یدکی، وجود دارد فروشندگانی که جنس بیکیفیت و تقلبی هم میفروشند، همچنین در حیطه تعمیرکاران نیز تعمیرکارانی وجود دارد که تجربه و سررشتهای درخصوص کیفیت قطعات ندارند.
کاظمی افزود: بنده بارها اعلام نمودهام که تعمیرکاران قبل از اینکه تعمیرکار شوند باید تجربه و تخصص قطعه شناسی داشته باشند تا بتوانند به مشتریان خود با اطمینان بگویند چه قطعاتی را و از چه برندهایی خریداری کنند و اگر مشتری، کالای دیگر و برند دیگری را خریداری نموده باشد تعمیرکار باتجربه نباید قطعه مذکور را نصب کند.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو افزود: اگر تعمیرکاران، این رویه را داشته باشند مشکل مصرفکنندگان به کمتر از ۱۰ درصد کاهش مییابد و مطمئناً رضایتمندی را برای مصرفکننده به همراه خواهد داشت.
کاظمی درخصوص مهمترین معزل فعلی حوزه لوازم یدکی گفت: در حالحاضر بالاترین معضل، درخصوص قطعات برخی از خودروهای خارجی وارداتی است که تعداد آنها در کشور اندک است و واردات محدودی داشتهاند؛ در حوزه قطعات یدکی این دسته از خودروها تا حدی با کمبود قطعه مواجه هستیم، با این حال همکاران ما به هر طریقی قطعه را تهیه میکنند اما علیرغم رضایت اولیه، مصرفکننده در نهایت راضی نیست زیرا این قطعات با قیمت بالا به دست مصرفکننده میرسد و دلیل نرخ بالا این است که این قطعات اکثرا از خارج از کشور برای مصرف کننده وارد کشور میشود.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو افزود: اگر در سازمان صنایع به همکاران ما اجازه افزایش واردات اینگونه قطعات را اعطاء کنند ما میتوانیم این مشکل را رفع نماییم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.