آمادگی ۴۰ کشور خارجی برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه پتروشیمی

آمادگی ۴۰ کشور خارجی برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه پتروشیمی نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس گفت: پتروشیمی دهدشت یکی از ۴ پتروشیمی در اولویت بهره‌برداری کشور است. به گزارش ایسنا، عدل‌هاشمی‌پور افزود: پتروشیمی دهدشت به لحاظ تولید پلی‌اتیلن سنگین یکی از ۴ پتروشیمی‌های دارای اولویت بهره‌برداری در کشور است. وی […]

آمادگی ۴۰ کشور خارجی برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه پتروشیمی

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس گفت: پتروشیمی دهدشت یکی از ۴ پتروشیمی در اولویت بهره‌برداری کشور است.

به گزارش ایسنا، عدل‌هاشمی‌پور افزود: پتروشیمی دهدشت به لحاظ تولید پلی‌اتیلن سنگین یکی از ۴ پتروشیمی‌های دارای اولویت بهره‌برداری در کشور است.

وی بیان کرد: فاز دوم پتروشیمی بیدبلند، گچساران و پتروشیمی دهدشت زنجیروار متصل به هم هستند و بیش از ۴۰ کشور خارجی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس ‌خاطرنشان کرد: مشکلات ارزی پتروشیمی دهدشت از طریق صندوق توسعه ملی در حال پیگیری است.

هاشمی‌پور تصریح کرد: عملیات اجرایی خط لوله آبرسانی و ایستگاه پمپاژ این طرح آغاز شده و تا کنون ۱۲میلیارد تومان هزینه اجرای خط لوله درحال اجرای این طرح شد.

وی ادامه داد: تجهیز کارگاه از دیگر اولویت‌های اصلی پتروشیمی است و تأمین مالی این پروژه از سوی صندوق توسعه منابع ملی و فاینانس خارجی انجام می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستاهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس ‌عنوان کرد: عملیات اجرایی دیگر بخش‌های این پروژه بزرگ به زودی نیز اجرایی خواهند شد.

هاشمی پور تأکید کرد: شروع عملیات اجرایی جاده «پاتاوه‌ـ دهدشت»، سیمان سپو، معدن فسفات چرام و تأمین آب شهر لیکک از سد کوثر نیز به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

وی گفت: طولانی بودن پیچ‌وخم‌های اداری مانع حضور سرمایه‌گذاران در استان می‌شود، بنابراین باید بسترهای لازم برای حضور بیش‌تر سرمایه‌گذاران در استان فراهم شود.

 

نماینده مردم شهرستاهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس ‌اضافه کرد: باید موانع اداری جلوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برداشته شوند و از این فرصت‌‌ها به نحو احسن برای توسعه استان استفاده کرد.