فعالیت یک کنسرسیوم روسی در میادین آبان و پایدار

فعالیت یک کنسرسیوم روسی در میادین آبان و پایدار معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه مذاکرات با شرکت ساینوپک چین در یادآوران در جریان است، گفت: در شش ماه اول امسال ۱۰ هزار بشکه به تولید روزانه این میدان مشترک در غرب کارون افزوده شده و پیش‌بینی […]

فعالیت یک کنسرسیوم روسی در میادین آبان و پایدار

معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه مذاکرات با شرکت ساینوپک چین در یادآوران در جریان است، گفت: در شش ماه اول امسال ۱۰ هزار بشکه به تولید روزانه این میدان مشترک در غرب کارون افزوده شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۰ هزار بشکه دیگر نیز به تولید یادآوران اضافه شود.

به گزارش ایرنا، رضا دهقان با اشاره به اینکه تا پایان سال تولید از میدان نفتی آذر نیز از ۳۰ هزار بشکه به ۶۵ هزار بشکه خواهد رسید، ‌ادامه داد: همچنین در میادین آبان و پایدار غرب پیش‌بینی می‌کنیم که تولید به حدود ۱۲ هزار بشکه در روز برسد.

وی تأکید کرد: ‌در دو میدان آبان و پایدار غرب یک کنسرسیوم روسی فعال است.

دهقان با اشاره به افزایش تولید ۱۰ هزار بشکه‌ای یادآوران در غرب کارون تا پایان سال، گفت: احتمالاً در آزادگان نیز افزایش ظرفیت تولید خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در آزادگان جنوبی برنامه‌ای برای همکاری چینی‌‌ها نداریم و قرار است با یک شرکت ایرانی این میدان توسعه پیدا کند اما در آزادگان شمالی شرکت «سی‌ان‌پی‌سی» چین همچنان کار می‌کند و اکنون در حال بهره‌برداری از این میدان هستیم.

به گفته دهقان، بخشی از آزادگان جنوبی به اروندان تحویل شده و بخش‌هایی نیز در آینده تحویل خواهد شد.

معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: همچنین شرکت «ساینوپک» چین نیز در میدان یادآوران فعال است و مذاکراتی انجام شده تا ظرفیت تولید در این میدان پلکانی افزایش پیدا کند.