مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال حضور پیمانکاران ایرانی، چینی و کرهای در مرحله ارزیابی مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران-شمال تا بهار ۹۶ زیر بار عبور میرود، گفت: این منطقه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل ۴۰ درصد باقیمانده ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است. به گزارش فارس، […]
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال
حضور پیمانکاران ایرانی، چینی و کرهای در مرحله ارزیابی
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران-شمال تا بهار ۹۶ زیر بار عبور میرود، گفت: این منطقه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل ۴۰ درصد باقیمانده ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
به گزارش فارس، مهران اعتمادی از پیشرفت عملیات احداث آزادراه تهران-شمال بیان کرد: قطعه یک آزادراه تهران-شمال به طول ۳۲ کیلومتر از دره کن در دهکده المپیک شروع میشود و تا شهرستانک ادامه دارد.
وی با بیان اینکه با تکمیل این قطعه ۶۰ کیلومتر فاصله تهران تا شمال کمتر میشود، گفت: جاده موجود بین تهران-کرج-شهرستانک ۹۰ کیلومتر است که با احداث قطعه یک آزادراه به ۳۲ کیلومتر کاهش مییابد.
اعتمادی با بیان اینکه احداث قطعه یک زمان سفر به چالوس را کوتاه میکند، اظهارداشت: منطقه یک با احتساب الحاقیه (قطعه F) 35 دهنه تونل دارد ضمن آنکه میزان تونلهای منطقه یک در مسیر رفت و برگشت ۳۲ کیلومتر است.
وی ادامه داد: همه قطعات منطقه یک آزادراه تهران-شمال بسته است و فقط قطعه F که اتصال قطعه یک به قطعه دو آزادراه تهران-شمال است عملیات اجرایی در آن آغاز نشده است اما پیمانکار آن انتخاب شده است.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: با پایان یافتن قطعه یک در کیلومتر ۳۲ آزادراه تهران-شمال قطعه F متصل کننده قطعات یک و دو اجرا میشود که در حال حاضر این قطعه منطقه یک آزادراه را به جاده چالوس متصل میکند.
اعتمادی گفت: قطعه F حدود ۱۷۰۰ متر است که ۱۲۰۰ متر آن مشخصات آزادراهی دارد و بقیه در قالب تعریض اجرا میشود.
وی بیان کرد: پیش از قطعه F قطعه E و در واقع قطعه پایانی منطقه یک آزادراه است که امروز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آذرماه امسال به پایان میرسد.
وی یادآور شد: پیشبینی شده است کل قطعه یک تا بهار ۹۶ زیر بار عبور ترافیک رود.
*فعالیت ۷ پیمانکار در منطقه یک آزادراه و قطعه الحاقی
اعتمادی اظهار داشت: در حال حاضر ۶ پیمانکار ایرانی و یک پیمانکار چینی متولیان منطقه یک و قطعه الحاقی هستند.
وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از مصالح توسط شرکت آزادراه تهران – شمال تأمین شده است که در این باره میتوان به تأمین صددرصدی سیمان و همچنین میلگرد و ورق برای پیمانکاران اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: تنها پیمانکار چینی منطقه یک فقط کارهایی را که از گذشته مانده است اجرا میکند و امروز در یک تونل عملیات لاینینگ و در چند تونل عملیات حفاری انجام میدهد ضمن آنکه حجم دلاری قرارداد پیمانکار چینی کاهش یافته است.
*تکمیل منطقه یک آزادراه در صورت اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار
وی بیان کرد: در حال حاضر منطقه یک آزادراه تهران-شمال ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شده است ضمن آنکه ۴۰ درصد دیگر از این پروژه برای تکمیل ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.
اعتمادی بیان کرد: اغلب معارضان منطقه یک آزادراه رفع شده است و فقط یک معارض شبهدولتی وجود دارد که در حال رفع مشکل آن هستیم و استانداری وعده داده است این مشکل را رفع کند.
*ارایه اسناد ارزیابی پیمانکاران در منطقه۲
وی با بیان اینکه در مناطق۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال اسناد ارزیابی بررسی میشود، اظهارداشت: اسناد ارزیابی دو مرحله در منطقه۲ آزادراه نهایی شده است.
وی بیان کرد: پس از ارزیابی پیمانکاران پروژهها در قالب EPCF عملیاتی میشوند.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: همچنین پیشنهادهای EPCF در حال انجام است، اسناد خریداری شده و بازگشایی پاکتها انجام میشود.
وی یادآور شد: تلاش میکنیم ابتدا منطقه۲ آزادراه را شروع و اجرا کنیم و پس از پیشرفت فیزیکی، همزمان منطقه ۳ را نیز شروع کنیم.
وی یادآور شد: منطقه۲ آزادراه تهران-شمال نیز بیش از ۲۰ کیلومتر تونل دارد.
اعتمادی اظهارداشت: در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال ارزیابی کیفی حضور پیمانکاران برداشته شده است و پیمانکارانی از داخل کشور در کشورهای کره و چین حضور خواهند داشت.
*هدفگذاری تکمیل کل آزادراه تهران-شمال تا سال ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال بیان کرد: در منطقه یک آزادراه تونل ۴هزار و ۸۰۰ متری تالون وجود دارد که پیشرفت مناسبی دارد.
وی بیان کرد: تونل تالون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ابنیه دارد.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن سیمان در منطقه یک به پروژه تزریق میشود.
رایزنی تأمین سیستم تهویه تونلهای تالون و البرز
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: برای سیستم تهویه تونلهای تالون و البرز انجام مطالعات به مشاور خارجی سپرده شد چون این کار بهطور گسترده در ایران انجام نشده بود ضمن آنکه مشاور مطالعات ایمنی، آتشنشانی، روشنایی و از این قبیل را هم انجام میدهد.
اعتمادی بیان کرد: پس از انجام مطالعات مشخص میشود که چه تأسیساتی برای این تونلها ضروری است.
وی یادآور شد: پیشبینی میشود سیستم تأمین روشنایی، تهویه، اطفای حریق و از این قبیل در منطقه یک آزادراه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داشته باشد.
*اجرای تونلها توسط ۶ دستگاه قالب
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه تاکنون برای لاینینگ تونلها از ۲۰ دستگاه قالب استفاده شده است، گفت: هماکنون ۶ دستگاه قالب در تونلهای منطقه یک فعال است ضمن آنکه یک دستگاه نیز به تازگی خریداری شده است تا وارد عملیات لاینینگ شود.
*پیشرفت ۷۵ درصدی پل شماره ۶ منطقه یک تا پایان تا آذرماه
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: پل شماره ۶ در منطقه یک آزادراه تهران-شمال بلندترین پل منطقه یک است که ۳۲۰ متر طول دارد و از جناحین دو بخش ۸۰ متری است.
اعتمادی گفت: یک باند این پل تکمیل شده است و باند دیگر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه تونل قبل از این پل در حال احداث است، گفت: تونل بعد از پل احداث شده است که به ترتیب تونلهای شماره ۹ به طول ۳۰۰ متر و تونلهای شماره ۱۰ به طول ۴۰۰ متر است.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال بیان کرد: در این پلها از زیرپایه نصب نمیشود بلکه به صورت عدوات پیشرو پل ساخته شده و به جلو کشیده میشود ضمن آنکه سیستم پل از فلز و بتن است.
اعتمادی گفت: برنامهریزی کردهایم این پل تا پایان آذرماه به اتمام برسد.
وی بیان کرد: این پل دارای پایههای ۸۰ متری و ۴۰ متری است.
وی همچنین از اجرای تونلهای دبلآرک در منطقه یک آزادراه اشاره کرد و گفت: اجرای این تونلها موجب کاهش هزینه و افزایش سرعت کاری میشود.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۰۰ جبهه کاری در منطقه یک آزادراه تهران-شمال فعال است.
وی یادآور شد: پیشبینی میشود برای تکمیل کل پروژه آزادراه تهران-شمال حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم باشد.
بنابر این گزارش، قطعه یک آزادراه تهران-شمال به طول ۳۲ کیلومتر از بزرگراه همت و دهکده المپیک آغاز شده و تا شهرستانک ادامه مییابد. این منطقه دارای دو باند رفت و دو باند برگشت است.
در قطعه دوم آزادراه تهران-شمال، تونل البرز در حال تکمیل است ضمن آنکه همانطور که گفته شد دولت و بنیاد مستضعفان در حال ارزیابی پیمانکاران برای اجرای این منطقه هستند.
منطقه سوم آزادراه تهران-شمال که تاکنون هیچ عملیات اجرایی در آن انجام نگرفته است سختترین منطقه مسیر است که قسمت اعظمی از آن شامل تونل و پل خواهد بود.
منطقه ۴ آزادراه تهران-شمال نیز در دولت گذشته تکمیل شد و امروز زیر بار عبور قرار دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.