فریب امدادخودروهای تقلبی را نخورید

فریب امدادخودروهای تقلبی را نخورید دبیر انجمن شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو گفت: متأسفانه امروزه تعدادی سودجو و فرصت‌طلب وارد کار امدادخودرو شده‌اند. به گزارش مناقصه‌مزایده، عباسعلی غیاثی افزود: فقدان دستورالعمل‌های لازم در مورد امدادخودروهای استاندارد و نظام‌مند موجب جولان و سیل عظیم امدادخودروهای تقلبی و متفرقه در جامعه شده است. دبیر انجمن شرکت‌های […]

فریب امدادخودروهای تقلبی را نخورید

دبیر انجمن شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو گفت: متأسفانه امروزه تعدادی سودجو و فرصت‌طلب وارد کار امدادخودرو شده‌اند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، عباسعلی غیاثی افزود: فقدان دستورالعمل‌های لازم در مورد امدادخودروهای استاندارد و نظام‌مند موجب جولان و سیل عظیم امدادخودروهای تقلبی و متفرقه در جامعه شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو اضافه کرد: بخش عمده‌ای از امدادخودروهایی که عضو این انجمن نیستند در هنگام تعویض قطعات خودرو از قطعات تقلبی و دست‌دوم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه عدم آگاهی مردم از فرآیند صحیح کار امدادخودرو‌ها باعث شده تا افراد سودجو به‌طور قارچ گونه رویش پیدا کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو با تأکید به این موضوع که مردم باید بدانند که انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو تنها متولی چهار شرکت بزرگ امدادخودرویی کشور، شامل «امدادخودرو ایران»، «امدادخودرو سایپا»، «امدادخودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی» و «امدادخودرو رفاه ایرانیان» می‌باشد افزود: در حال‌حاضر بیش از چهارهزارو ۵۰۰ خودروی امدادی تحت پوشش این انجمن فعالیت می‌کنند.

غیاثی با اشاره به این که شرکت‌های تولیدکننده خودرو موظف هستند تا دو سال پس از فروش خدمات جاده‌ای و خیابانی را به صورت مجانی در اختیار خریدار بگذارند تأکید کرد: قطعات تعویضی و تعمیر امدادخودروهای معتبر تا مدت سه ماه ضمانت دارند.

غیاثی بیان داشت: در حال‌حاضر بیش از چهار هزار ۵۰۰ خودروی امدادی تحت پوشش انجمن شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو فعالیت می‌کنند.

همچنین عباس فخاریان، مدیرکل عملیات شرکت امدادخودروی سایپا با اشاره به اینکه وجود امدادخودروهای تقلبی یک تهدید نظام‌مند علیه صنعت خودرو است، گفت: فعالیت امدادخودروهای تقلبی اعتماد مشتریان را نسبت به صنعت ملی خودرو با چالش مواجه کرده است.

وی با اشاره به انواع خدمات پس از فروش خودرو در ایران، اظهار داشت: خدمات تعمیرگاهی و خدمات امدادی دو نوع مهم و اساسی خدمات پس از فروش خودرو در ایران به شمار می‌آیند.

مدیرکل عملیات شرکت امدادخودروی سایپا با اشاره به آیین‌نامه اجرایی حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، عنوان کرد: در این آیین‌نامه به صراحت اشاره شده است که عرضه‌کنندگان خودرو موظف هستند تا در طول مدت تضمین خودرو خدمات امدادی را به مشتریان خود ارائه دهند.

وی اضافه کرد: عدم اطلاع مردم از این آیین‌نامه باعث می‌شود که امدادخودروهای تقلبی فضای کار را برای خود مهیا کنند.

فخاریان افزود: هر خریدار می‌تواند در طول زمان تضمین از سمت شرکت تولیدکننده از خدمات فنی و امدادی رایگان برخوردار شود.