کمبود ۱۰۰ هزار معلم در کشور وزیر آموزشوپرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار معلم برای سال تحصیلی امسال، گفت: این کمبود با تأخیر در بازنشستگی معلمان که قانون اجازه میداد و بهکارگیری یکسوم وقت دیگر بازنشستگان، استفاده از حقالتدریسیها و اضافهکاری معلمان رسمی جبران شد. به گزارش فارس، محسن حاجیمیرزایی، وزیر آموزشوپرورش درخصوص مدارس […]
کمبود ۱۰۰ هزار معلم در کشور
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار معلم برای سال تحصیلی امسال، گفت: این کمبود با تأخیر در بازنشستگی معلمان که قانون اجازه میداد و بهکارگیری یکسوم وقت دیگر بازنشستگان، استفاده از حقالتدریسیها و اضافهکاری معلمان رسمی جبران شد. به گزارش فارس، محسن حاجیمیرزایی، وزیر آموزشوپرورش درخصوص مدارس سیلزده اظهار کرد: عملیات تعمیر همه مدارسی که در سیل آسیب دیدند و نیازمند تعمیر بودند، پایان یافت؛ واقعیت ناایمن بودن برخی از مدارس را قبول داریم و باید با سرعت به وسیله اعتبارات دولتی و خیرین آنها را مناسبسازی کنیم. وی افزود: ۴۵۴ مدرسه در سیل آسیب دیدند که ۵۴ مدرسه نیاز به احداث مجدد داشت و عملیات احداث ۲۰ واحد آموزشی آغاز شده است. حاجیمیرزایی با اشاره به اینکه کلاس مناسب برای همه دانشآموزان سیلزده فراهم شده است، گفت: کار ساخت مدارس زیر سه کلاس تمام شده است و احداث مدارس با بیشتر از سه کلاس تا پایان امسال و مهر ۱۳۹۹ تمام میشود. وزیر آموزشوپرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار معلم برای سال تحصیلی امسال، بیان داشت: این کمبود با تأخیر در بازنشستگی معلمان که قانون اجازه میداد و بهکارگیری یکسوم وقت دیگر بازنشستگان، استفاده از حقالتدریسیها و اضافهکاری معلمان رسمی جبران شد. وی افزود: آییننامه تبدیل وضعیت معلمان حقالتدریس و مربیان پیشدبستانی در دولت به تصویب رسید و تا پایان برنامه متناسب با نیاز مناطق شناسایی و جذب میشوند. حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان گفت: هدف مشترک جوامع این است که چه به صورت فردی و چه گروهی به پیشرفت و توسعه دست یابند. وی اظهار کرد: تنها چیزی که محل اختلاف بوده، این است که پیشرفت چگونه حاصل میشود ولی تجربیات جهانی و داخلی نشان میدهد که اصلیترین عامل، پیشرفت در «تطهیر» انسانهاست. وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه آموزشوپرورش خود را مسؤول میداند که افراد را برای حضور مؤثر در جامعه و کشور آماده کند، گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین این است که مفهوم آموزش را به مفهوم تربیت پیوند بزند. وی عنوان کرد: ایمنسازی مدارس یکی از اهداف ماست و طیسالهای گذشته اقدامات مؤثری انجام و بیش از ۷۰ درصد مدارس در کشور واجد استانداردهای لازم هستند. وزیر آموزشوپرورش با اشاره بهاینکه ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاومسازی است، اضافه کرد: این کار بزرگ جز با مشارکت عمومی میسر نمیشود و ما باید دایره خیرین را گسترش دهیم. وی با بیان اینکه مجتمعسازی و ساخت مدارس بزرگ و متوسط سیاست ماست زیرا این موارد در کیفیت آموزشی تأثیرگذار است، گفت: در کشور ۱۵ میلیون و ۱۴۰ هزار دانشآموز در ۱۱۰ هزار مدرسه آموزش میبینند. وزیر آموزشوپرورش با تأکید بر اینکه مسائل مربوط به نیروی انسانی آموزشوپرورش مربوط به امروز نیست، تصریح کرد: مشکلات نیروی انسانی در آموزشوپرورش به دهههای گذشته بر میگردد که متأسفانه به طور کامل حل نشده است و ما این نگرانی را به دولت گزارش دادهایم تا در پی حل جدی آن برآییم. وی گفت: دستگاه آموزشوپرورش قبل از آنکه بتواند مسأله اصلی کشور محسوب شود باید مسأله اصلی شهر و محله قرار گیرد یعنی آموزشوپرورش باید کانون یادگیری محله باشد و ریشههای خود را از آنجا تقویت کند و به عنوان یک مرکز تبادل آگاهی مطرح شود. حاجی میرزایی با بیان اینکه برآیند آموزشهایی که به دانشآموزان داده میشود باید با محتوای سند تحول بنیادین آموزشوپرورش همسو باشد، افزود: باید آموزشها در مدارس قابلیت عملی و مهارتی دانشآموزان را افزایش دهد و از توجه صرف به حوزه دانش پرهیز کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.