همکاری بزرگ‌ترین سازمان‌های اقتصادی کشور برای ‌ایجاد مناطق نوآوری

همکاری بزرگ‌ترین سازمان‌های اقتصادی کشور برای ‌ایجاد مناطق نوآوری رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی‌گفت: تعاملات سازمان‌های اقتصادی وابسته به دفتر رهبری با دانش‌بنیان‌ها و مناطق نوآوری باز می‌تواند در بازار شرکت‌های دانش‌بنیان تأثیرگذار باشد. چندی پیش نمایشگاهی از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر (ایران ساخت) در حسینیه‌ امام‌خمینی(ره) برپا شد و مقام‌معظم‌رهبری […]

همکاری بزرگ‌ترین سازمان‌های اقتصادی کشور برای ‌ایجاد مناطق نوآوری

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی‌گفت: تعاملات سازمان‌های اقتصادی وابسته به دفتر رهبری با دانش‌بنیان‌ها و مناطق نوآوری باز می‌تواند در بازار شرکت‌های دانش‌بنیان تأثیرگذار باشد.

چندی پیش نمایشگاهی از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر (ایران ساخت) در حسینیه‌ امام‌خمینی(ره) برپا شد و مقام‌معظم‌رهبری از‌ این نمایشگاه بازدید کردند.

در‌این میان مدیران و نمایندگان چالش‌های مسیر تولیدات و تجاری‌سازی محصولات خود را مطرح کردند که مقام‌معظم‌رهبری، به دکتر ستاری، تذکر دادند که مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را رفع کنید ما هم در ‌این زمینه کمک می‌کنیم.

در همین راستا اسماعیل قادری‌فر در گفت‌وگو با ‌ایرنا اظهار کرد: خوشبختانه در حاشیه بازدید اخیر رهبرمعظم‌ انقلاب اسلامی ‌از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان منتخب، ‌این شرکت‌ها توانستند بدون واسطه و به صورت خاص و رودررو با مقام‌معظم‌رهبری، مسائل و موضوعات خود و جامعه شرکت‌های دانش‌بنیان را با معظم‌له مطرح کنند و ‌ایشان نیز با سعه‌صدر همیشگی به مسائل مطروحه گوش دادند و منویات حکیمانه و راهبردی خود را برای پیگیری حل‌این مسائل به مسؤولان دفتر خویش و نیز دکتر ستاری معاون علمی‌متذکر شدند و همچنین حمایت همیشگی خود را از حرکت دانش‌بنیانی کشور بار دیگر ابراز فرمودند.

وی با بیان ‌اینکه خوشبختانه تعاملات خوبی بین معاونت علمی ‌و زیرمجموعه‌های تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری وجود دارد، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که مطرح است مربوط به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در بخش‌های گوناگون از جمله سازمان‌های اقتصادی وابسته به دفتر رهبری معظم انقلاب است.

قادری‌فر خاطر نشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان، آستان قدس‌رضوی و صنایع دفاعی کشور از جمله ‌این سازمان‌ها هستند که می‌توانند با مناطق نوآوری باز، هر چه بیشتر از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها استفاده کنند.

وی تأکید کرد: در حال‌حاضر تعاملات بسیار خوبی بین ‌این مجموعه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده و در حال انجام است.

به گفته وی، مقام‌معظم‌رهبری، با عنایت ویژه‌ای که به جایگاه و نقش معاونت علمی‌ و همچنین لطف و محبت بسیار صمیمانه و پدرانه‌ای که به دکتر ستاری دارند حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تأکید ویژه دانسته و از‌این جریان حمایت همیشگی می‌کنند.

وی ادامه داد: با ‌این نگاهی که رهبر فرزانه انقلاب برای پیشرفت درونزای اقتصاد کشور بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان دارند حجت بر جامعه علم و فناوری و نخبگانی کشور برای تلاش بیشتر در‌این عرصه و بر معاونت علمی ‌برای پشتیبانی هرچه بیشتر از ‌این جریان تعالی بخش کشور تمام است.