جزییات افزایش شکایات مردم از پست! وضعیت شکایتهای ثبتشده از خدمات پستی در گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آمده است و کاربران همچنین میتوانند در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، به سامانه ۱۹۵ مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند. به گزارشایلنا، سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ […]
جزییات افزایش شکایات مردم از پست!
وضعیت شکایتهای ثبتشده از خدمات پستی در گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آمده است و کاربران همچنین میتوانند در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، به سامانه ۱۹۵ مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند.
به گزارشایلنا، سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راهاندازی شده است.
اداره کل حفاظت از حقوق مصرفکنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان شهریورماه سالجاری را منتشر کرده است. در نمودار منتشره، رنگ آبی مربوط به تیرماه، رنگ قرمز مربوط به مردادماه و رنگ سبز مربوط به شهریورماه سالجاری است.
مهمترین نتایج حاصل از تحلیل دادههای استخراجشده عبارتند از: تعداد کل شکایتهای ثبتشده از شرکت پست جمهوری اسلامیایران در بازه شهریورماه (۱۱۱ مورد) نسبت به مرداد ماه سالجاری (۵۶ مورد) افزایشی قابل توجه و دو برابری داشته است. بیشترین شکایت مشترکین از شرکت پست جمهوری اسلامیایران مربوط به سرویس پیشتاز است. از مجموع ۱۱۱شکایت ثبتشده در بازهزمانی شهریورماه ۷۲ مورد (حدود ۶۵ درصد) رسیدگی شده است. آنطور که در گزارش رگولاتوری آمده، به نظر میرسد عدم آگاهی مشترکین در دفاتر پستی از نحوه ثبت شکایت در سامانه ۱۹۵مشهود و غیرقابل اجتناب است.
کاربران سرویسهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی میتوانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات، تماس با تلفن گویای ۱۹۵ و یا صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵، شکایتهای خود را از سرویسهای مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند. بنابراین کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، میتوانند بهاین سامانه مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند و همچنین از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.