قطعهساز و خودروساز در یک چرخه معیوب دست و پا مىزنند نائب رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازى علت تأخیر در تکمیل خودروهاى ناقص کف کارخانه را کمبود نقدینگى اعلام کرد و گفت: قطعات واسطهای بیشتر خودروهاى ناقص در گمرک است اما قطعهسازان توان ترخیص آنها را ندارند. امیرحسین جلالى در گفتوگو با اقتصادآنلاین، با بیان […]
قطعهساز و خودروساز در یک چرخه معیوب دست و پا مىزنند
نائب رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازى علت تأخیر در تکمیل خودروهاى ناقص کف کارخانه را کمبود نقدینگى اعلام کرد و گفت: قطعات واسطهای بیشتر خودروهاى ناقص در گمرک است اما قطعهسازان توان ترخیص آنها را ندارند.
امیرحسین جلالى در گفتوگو با اقتصادآنلاین، با بیان اینکه خودروسازان منابع کافى براى پرداخت بدهى قطعهسازان ندارند با گلایه از عدم حمایت دولت اظهار کرد: دولت هیچ تسهیلات و خط اعتبارى که بتواند خودروسازان را از وضعیت فعلى نجات دهد در نظر نگرفته، البته در جهت افزایش قیمت خودرو مذاکراتى با شوراى رقابت و سازمان حمایت از مصرفکننده و تولیدکننده انجام شده اما فعلاً هیچ منابع جدیدى براى خودروسازىها در نظر گرفته نشده است.
این فعال صنعت قطعه با تأکید بر اینکه معوقات قطعهسازان تأثیر بسیارى بر کیفیت قطعات خواهد گذاشت، تصریح کرد: اگر قطعهساز دغدغه نقدینگى نداشته باشند به طور حتم قطعه با کیفیت تولید خواهد کرد اما متأسفانه در حالحاضر به دلیل نبود نقدینگى و بدهى به کارگران و مشکلات متعدد دیگر، بیش از اینکه به فکر کیفیت قطعات باشیم درگیر تأمین معیشت خود هستیم.
جلالى درباره علت تأخیر در تکمیل خودروهاى ناقص کف کارخانه نیز بیان کرد: قطعهسازان در گمرک مواد اولیه دارند اما ترخیص آنها به دلیل نبود نقدینگى امکانپذیر نیست و یکى از دلایل تأخیر در تکمیل خودروهاى ناقص کف کارخانه همین موضوع است.
او اضافه کرد: وضعیت فعلى خودروسازان و قطعهسازان مانند یک دور باطل و چرخه معیوب است؛ خودروساز پول قطعهساز را نمى تواند بدهد، قطعهساز هم نقدینگى کافى براى ترخیص قطعات و تکمیل خودروهاى ناقص ندارد.
جلالى در پایان به میزگردهاى تعمیق ساخت داخل نیز اشاره کرد و گفت: اجراى طرح داخلىسازى قطعات شش ماه تا یکسال زمان مى برد و فعلاً محقق نخواهد شد، این اقدام ما را صددرصد از واردات بىنیاز نمىکند اما روند تولید قطعه را تسهیل خواهد کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.