دستورالعمل اجرايي دریافت سفارشهای تلفنی با استفاده از مرکز تماس کارگزاری این دستورالعمل به منظور دریافت سفارشهاي تلفنی جهت انجام معاملات اوراق بهادار و کالا در بورسها و بازارهای خارج از بورس با استفاده از مرکز تماس کارگزاری در تاریخ ۳۱/۰۲/۱۳۹۰ شامل ۲۸ ماده و ۱۰ تبصره و یک پیوست به تصويب هيأت مديره سازمان […]
دستورالعمل اجرايي دریافت سفارشهای تلفنی با استفاده از مرکز تماس کارگزاری
این دستورالعمل به منظور دریافت سفارشهاي تلفنی جهت انجام معاملات اوراق بهادار و کالا در بورسها و بازارهای خارج از بورس با استفاده از مرکز تماس کارگزاری در تاریخ ۳۱/۰۲/۱۳۹۰ شامل ۲۸ ماده و ۱۰ تبصره و یک پیوست به تصويب هيأت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار رسيد.
ماده ۲۷: درصورت وقوع هرگونه تخلف از قوانین و مقررات بازار اوراق بهادار و کالا از جمله مواد این دستورالعمل و یا در صورت از بین رفتن شرایط لازم برای ارایه خدمات مرکز تماس، سازمان میتواند اقدامات زیر را به تنهایی یا توأمان انجام دهد:
تعلیق و یا توقف خدمات مرکز تماس متعلق به عضو؛
الزام عضو به تعلیق و یا توقف امکان استفاده از خدمات مرکز تماس برای یک یا چند مشتری و یا نمایندگان آنها.
ماده ۲۸: دادهپیامها و سوابق کلیه تراکنشهای دریافتی از مشتری و ارسالی به وی که با رعایت قوانین و مقررات و در چارچوب مفاد این دستورالعمل ایجاد، ثبت و نگهداری شده است در حکم اسناد معتبر و قابل استناد در مراجع ذیصلاح میباشد. در صورت بروز اختلاف بین عضو و مشتری در خصوص این سوابق و دادهپیامها، اطلاعات ثبت شده در مرکز تماس، معتبر و برای طرفین لازمالاتباع است.
تبصره: حل اختلاف در صورت عدم حصول توافق از طریق مذاکره فیمابین، با توجه به حاکمیت قانون بازار اوراق بهادار بر اختلافات ناشی از معاملات در این بازار، مطابق ماده ۳۶ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۴ صورت میگیرد.
پیوست
قرارداد استفاده از خدمات مرکز تماس کارگزاری جهت انجام معاملات
ماده ۱: طرفین قرارداد:
این قرارداد بین عضو با مشخصات زیر:
نام عضو:
شماره ثبت:
تاریخ ثبت:
محل ثبت:
شماره ثبت نزد سازمان بورس:
شماره تلفن دفتر مرکزی:
شماره فاکس دفتر مرکزی:
کدپستی:
نام، نامخانوادگی و سمت آخرین صاحبان امضاء مجاز:
۱- خانم / آقای سمت:
شماره و تاریخ روزنامه رسمی:
روزنامه رسمی شماره مورخ / / ۱۳
آدرس دفتر مرکزی:
و مشتری با مشخصات جدول زیر:
الف) برای اشخاص حقیقی:
نام و نام خانوادگی:
جنسیت: مرد زن
کد مالکیت:
تاریخ دریافت کد مالکیت:
نام پدر:
تاریخ تولد: روز/ ماه/ سال:
محل تولد:
کد ملی:
شماره شناسنامه:
محل صدور شناسنامه:
شماره سریال شناسنامه:
شماره تلفن منزل با کد شهر:
شماره تلفن محل کار با کد شهر:
شماره تلفن همراه:
آدرس پست الکترونیکی:
آدرس منزل:
آدرس محل کار:
ب) برای اشخاص حقوقی:
نام:
شناسه ملی:
نوع شخصیت حقوقی:
تبصره: برای مشتریان حقوقی، باید اطلاعات بند الف در مورد نماینده معرفی شده توسط وی نیز تکمیل شود.
به شرح مواد آتی منعقد شد.
ماده ۲: موضوع قرارداد:
موضوع قرارداد عبارتست از ثبت و اجرای سفارشات تلفنی مشتری به منظور خرید و فروش اوراق بهادار و کالا در بورسها و بازارهای خارج از بورس توسط عضو با استفاده از مرکز تماس کارگزاری
ماده ۳: مدت قرارداد:
این قرارداد از تاریخ انعقاد به مدت نامحدود اعتبار دارد. طرفین هر زمان بخواهند میتوانند با اطلاع رسمی به طرف مقابل نسبت به فسخ آن اقدام كنند. فسخ قرارداد مانع از اجرای تعهداتی که قبل از آن اخذ شده است نخواهد بود.
ماده ۴: حقوق و تعهدات عضو:
۴-۱شماره تلفنهای مرکز تماس کارگزاری ………………………….. میباشند. عضو موظف است هرگونه تغییر در شمارههای مزبور را از طریق سایت رسمی خود و حتیالمقدور سایر روشهای مقتضی به اطلاع مشتری برساند.
۴-۲زمان دریافت سفارشهای تلفنی از طریق مرکز تماس روزهای …………… تا ……………. از ساعت ………. لغایت ………….. میباشد.
۴-۳عضو باید نام کاربر و رمز عبور استفاده از خدمات مرکز تماس کارگزاری را به صورت محرمانه و چاپی ظرف حداکثر یک هفته پس از امضای این قرارداد، در اختیار مشتری قرار دهد و ارایه خدمات آغاز شود.
۴-۴کلیه تماسهای مشتری با مرکز تماس ثبت میشود و در زمان متعارف توسط کاربر پاسخگوی عضو وارد سامانه جامع درخواستهای کارگزاری ((OMS شده و در نوبت اجرا در سامانه معاملاتی قرار میگیرد. شماره پیگیری سفارش دریافت شده قبل از قطع مکالمه توسط کاربر به مشتری اطلاع داده میشود.
تبصره: تا زمان استفاده از PAM به جای OMS، کلیه تماسهای مشتری از طریق PAM نیز قابل اجرا خواهد بود.
۴-۵ عضو مکلف است ترتیباتی اتخاذ نماید تا مشتری بتواند در هر لحظه با استفاده از شماره پیگیری، از آخرین وضعیت سفارش خود مطلع شده و در صورت لزوم نسبت به ویرایش سفارش یا حذف آن اقدام كند.
۴-۶ فایلهای صوتی با مشخصات شماره تلفن مشتری، نام کاربری مشتری، مدت زمان انتظار مکالمه، نام کاربر پاسخگوی عضو، تاریخ تماس، ساعت شروع، پایان ومدت تماس و شماره سریال مربوطه ایجاد شده در OMS)) به صورت خودکار بایگانی میشوند.
تبصره: تا زمان استفاده از PAM به جای OMS، فایلهای صوتی با مشخصات موضوع این ماده که در سرور ضبط مرکز تماس به صورت خودکار بایگانی میشوند قابل استناد خواهند بود.
۴-۷ در صورتی که صوت مشتری با مشخصات اعلامی توسط وی به صورت فاحش تطبیق نكند، عضو باید از ارایه خدمات به وی امتناع نموده و به طرق متعارف کنترلهای لازم جهت حصول اطمینان از هویت مشتری را انجام دهد.
۴-۸ عضو مکلف است حسب درخواست مشتری، وضعیت حساب مشتری و عملیات انجام شده را در بازه زمانی مورد درخواست، به روش مقتضی در اختیار مشتری قرار دهد.
ماده ۵: تعهدات مشتری:
۵-۱ شماره تلفنهای مشتری جهت تماس با مرکز تماس کارگزاری ………………………….. میباشد. مشتری موظف است تغییر شمارههای مزبور را از طریق مرکز تماس کارگزاری یا به صورت کتبی به اطلاع عضو برساند.
۵-۲ مشتری متعهد به تغییر رمز عبور و سایر کدهای دسترسی قابل تغییر خود در فواصل زمانی حداکثر …….. ماهه (حداکثر ۳ ماهه) میباشد. در صورت عدم تغییر، هرگونه مسؤولیت ناشی از افشای رمز عبور بر عهده مشتری میباشد.
مشتری باید اطلاعات و مستندات لازم را جهت احراز هویت به عضو ارایه كند.
۵-۳ وجوه مشتری به منظور خرید اوراق بهادار و کالا و پرداخت هزینههای معاملات به یکی از حسابهای بانکی عضو واریز و از طریق مرکز تماس به اطلاع عضو خواهدرسید:
وجوه حاصل از فروش اوراق بهادار و کالای مشتری توسط عضو به حساب بانکی مشتری با مشخصات زیر واریز و از طریق مرکز تماس به اطلاع مشتری خواهد رسید:
نام بانک:
شهر محل شعبه:
نوع حساب:
نام شعبه:
کد شعبه:
شماره حساب:
۵-۴ مشتری متعهد به پرداخت وجه معامله و کارمزدهای مربوطه در چارچوب قوانین و مقررات میباشد.
۵-۵ مشتری بايد گواهینامههای موقت صادره اوراق بهادار که قصد فروش آنها را دارد، در اختیار وی قرار دهد.
۵-۶ در مورد اشخاص حقوقی، کلیه تکالیف مذکور در این قرارداد نسبت به مشتری، برای نماینده معرفی شده توسط شخص حقوقی نیز لازمالاجرا است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.