کارخانه‌ها را خصولتی نکنید!

کارخانه‌ها را خصولتی نکنید! یک مقام مسؤول کارگری با انتقاد از نحوه واگذاری‌های اصل ۴۴، از دولت خواست مقابله جدی با رانتخواری و ویژه خواری را در دستور کار قرار دهد و تا کارخانه‌ای به مشکل خورد آن را سریعاً به بخش خصوصی واگذار نکند. داوود امیری، نایب رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی […]

کارخانه‌ها را خصولتی نکنید!

یک مقام مسؤول کارگری با انتقاد از نحوه واگذاری‌های اصل ۴۴، از دولت خواست مقابله جدی با رانتخواری و ویژه خواری را در دستور کار قرار دهد و تا کارخانه‌ای به مشکل خورد آن را سریعاً به بخش خصوصی واگذار نکند.

داوود امیری، نایب رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مشکل امروز جامعه، تولید و صنایع ما عدم توجه به فرمایش مقام معظم رهبری است و اگر اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی عملیاتی شود و مدنظر قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی بحث تحریم یکی از موانع اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور بود ولی اکنون تاحدودی این مسأله حل شده و باید بستر مناسب برای امنیت سرمایه‌گذار خارجی و سرمایه‌های داخلی فراهم شود تا رغبت به سرمایه‌گذاری در چرخه تولید به وجود آید.

امیری در عین حال با تأکید بر مبارزه دولت با رانتخواری و ویژه خواری اظهار کرد: خوشبختانه امروز به برکت وجود شبکه‌های مجازی و اطلاع‌رسانی بسیاری از رانت‌های پشت پرده و اختلاس‌‌ها رو می‌شود و نمود بیرونی پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که اگر آرامش بر جامعه حاکم شود در کنارش مبارزه با فساد هم انجام خواهد شد، افزود: موضوع پاداش‌های میلیونی و ویژه‌خواری از قدیم مطرح بوده و نمونه بارز آن را در تأمین اجتماعی و برخی شرکت‌های وابسته آن دیدیم اما دولت باید به دور از ملاحظات سیاسی و جناح بازی با چنین اتفاقات تلخی مقابله کند.

این مقام مسؤول کارگری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نحوه واگذاری‌های اصل ۴۴ اظهار کرد: در سال‌های اخیر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه خصوصی‌سازی به درستی اجرا نشده و همین امر تبعاتی را به دنبال داشته است چرا که نگاه‌ها این بود که تفکر حاکم بر مجموعه‌های واگذار شده خصوصی شود ولی متأسفانه خصولتی شد.

امیری تصریح‌کرد: این مجموعه‌ها با نگاه شبه‌دولتی واگذار شد ولی دولت باید جلوی این روند را بگیرد و اجازه ندهد تا یک کارخانه به مشکل خورد بلافاصله واگذار شود.

 

نایب رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بهترین روش خصوصی‌سازی یک مجموعه یا کارخانه این است که به‌کارگران و مدیران آن واگذار شود نه آن‌که دست‌های پنهانی و پشت پرده که مشخص نیست به کدام رانتی وابسته است، شرکت‌ها، ‌کارخانه‌ها و بنگاه‌های با سابقه ما را واگذار و کارگران آن را بیکار و روانه خانه‌ها کنند.