آمازون هم به جنگ «دیپ‌فیک» می‌رود

آمازون هم به جنگ «دیپ‌فیک» می‌رود شرکت آمازون به فیس‌بوک ملحق شد تا در برابر «دیپ‌فیک»(deepfake) یا همان تکنیک «جعل عمیق» ویدیوها مبارزه کند. به گزارش ‌ایسنا و به نقل از انگجت، دیپ‌فیک یا جعل عمیق، ترکیبی از کلمه‌های «یادگیری عمیق» و «جعلی»، یک تکنیک برای ترکیب تصویر انسان مبتنی بر هوش‌مصنوعی است تا با […]

آمازون هم به جنگ «دیپ‌فیک» می‌رود

شرکت آمازون به فیس‌بوک ملحق شد تا در برابر «دیپفیک»(deepfake) یا همان تکنیک «جعل عمیق» ویدیوها مبارزه کند.

به گزارش ‌ایسنا و به نقل از انگجت، دیپفیک یا جعل عمیق، ترکیبی از کلمه‌های «یادگیری عمیق» و «جعلی»، یک تکنیک برای ترکیب تصویر انسان مبتنی بر هوش‌مصنوعی است تا با استفاده از آن تصاویری جعلی از یک انسان ساخته شود. با پیشرفت روزافزون دنیای فناوری امروز هم انتشار اخبار و چهره‌های جعلی افزایش یافته است.

در ‌این راستا فیس‌بوک پیش از ‌این به مبارزه با ‌این تکنیک پرداخته بود که حال خبر رسیده که خدمات وب‌آمازون هم به فیس‌بوک ملحق می‌شود.

فیس‌بوک هم در تلاش برای مبارزه با دیپ‌فیک، کمک‌های بیشتری خواهد کرد. آمازون در ‌این چالش هم به عنوان شریک فنی فیس‌بوک و هم به عنوان عضوی از یک کمیته برای رویایی با دیپ‌فیک حضور خواهد یافت.

همچنین آمازون متخصصانی را در حوزه «یادگیری ماشین» پیشنهاد خواهد داد تا راهنمایی‌های فنی خود در کمک به ‌این چالش را ارائه دهند. علاوه بر آن یک اعتبار نقدی یک میلیون دلاری را به تیم‌های متخصص ارائه خواهد داد تا برای کارهای تشخیص دیپ‌فیک از آن استفاده کنند.

قرار است در ‌این چالش دو استاد دانشگاه هم به عنوان مشاوران دانشگاهی پروژه شرکت کنند.

در همین زمان، فیس‌بوک هم پنج هزار نمونه‌ ویدئویی مورد نیاز را در اختیار محققان قرار می‌دهد تا به تشخیص دیپ‌فیک کمک کند.

این ویدئوها تنها در دستیابی به ترفندهای مبتنی بر هوش‌مصنوعی کمک خواهد کرد ولی اطلاعات کامل در زمان انتشار کامل چالش ارائه خواهد شد.