کوتاهی در استاندارد صنعت خودرو رخ داده است

یک نمانده مجلس کوتاهی در استاندارد صنعت خودرو رخ داده است نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که : در استاندارد صنعت خودرو کوتاهی رخ داده و هم‌اکنون نیز پرونده‌ای در خصوص واردات یک خودرو و درج اطلاعات غلط در خصوص استاندارد سوختی آنها توسط یک شرکت […]

یک نمانده مجلس

کوتاهی در استاندارد صنعت خودرو رخ داده است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که : در استاندارد صنعت خودرو کوتاهی رخ داده و هم‌اکنون نیز پرونده‌ای در خصوص واردات یک خودرو و درج اطلاعات غلط در خصوص استاندارد سوختی آنها توسط یک شرکت خودرویی در قوه قضائیه در جریان بوده و رقم این پرونده نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان است افزود  جای تأسف دارد که پرونده‌های این‌چنینی وجهه استاندارد را خدشه‌دار کند.

به گزارش فارس ، علی‌اکبر کریمی با اشاره به نقش استاندارد در اقتصاد و تولید اظهار کرد: استاندارد نقش بسیار مهمی در ساختار صنعتی کشور داشته و تضمین‌کننده اعتبار کالای ایرانی است.

وی افزود: بر همین اساس باید دست‌اندرکاران این عرصه تلاش خود را برای افزایش کیفیت محصولات ایرانی انجام دهند، استاندارد یک عرصه کاملاً تخصصی بوده نمی‌توان مناصب آن را به افراد فاقد صلاحیت لازم سپرد و آن را درگیر سیاسی‌کاری کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استاندارد برای انجام وظایف خود نیازمند تجهیزات و امکانات جدید است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسالت اصلی استاندارد دفاع از اعتبار کالاهای ایرانی و حفاظت از جان و مال مردم است، این وظیفه بسیار خطیر بوده و هیچ مسامحه و کوتاهی در وظایف این سازمان پذیرفته نبوده و قابل بخشش نیست.

وی تصریح کرد: حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه استاندارد می‌تواند به استاندارد کمک کند، باید حضور مردم در این حوزه توسعه پیدا کند تا آنها نظرات خود در خصوص کالاهای مصرفی را به تولیدکنندگان و سازمان ملی استاندارد منعکس کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم در خصوص کیفیت خودروهای داخلی نارضایتی‌ها و گلایه‌هایی دارند که نیاز است این گلایه‌ها در قالب انجمن‌های شناسنامه‌دار منعکس شود.

کریمی  ادامه داد: با توجه به اهمیت نقش استاندارد در کیفیت کالاهای تولیدی، هیچ‌گونه مماشات با هرگونه تخلفی در این سازمان پذیرفته و جایز نیست و لازم است دقت لازم برای حفظ جان مردم در زمینه‌های مختلف به‌ویژه کالاهای صادراتی وجود داشته باشد.