رفع نیاز تایر خودروهای سنگین مشروط به تأمین منابع مالی

سخنگوی انجمن صنعت تایر عنوان کرد زززز   سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر، از در حال اجرا بودن دو طرح تولیدی برای حل مشکلات واردات تایر خودروهای سنگین خبر داد و گفت: هر دو طرح در نیمه راه هستند و نیاز به کمک‌های مالی و تسهیلات دارند که اگر هر دو همزمان به بهره‌برداری برسند، […]

سخنگوی انجمن صنعت تایر عنوان کرد

زززز

 

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر، از در حال اجرا بودن دو طرح تولیدی برای حل مشکلات واردات تایر خودروهای سنگین خبر داد و گفت: هر دو طرح در نیمه راه هستند و نیاز به کمک‌های مالی و تسهیلات دارند که اگر هر دو همزمان به بهره‌برداری برسند، نیاز تایر سنگین کشور تأمین می‌شود.

مصطفی تنها در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چندی است که گمرک آمار دقیقی از واردات تایر نمی‌دهد اما اوضاع تایرهای وارداتی در بازار نشان می‌دهد که مشکلات در این حوزه کم نیستند. برای جبران کمبود تولید تایر سنگین دو طرح تولیدی در حال اجراست که اجرای این طرح‌ها یکی در استان اردبیل و دیگری در بیرجند آغاز شده است، اما هم‌اکنون هر دو طرح نیمهکاره هستند که علاوه بر ریال به ارز هم نیاز دارند.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ادامه داد: برای یکی از طرح‌ها ماشین‌آلات مورد نیاز خریداری و بخشی از مبلغ نیز پیش پرداخت شده است اما به دلیل تغییرات چند برابری نرخ ارز در سال‌های گذشته، نمی‌توانند الباقی را پرداخت و تسویه کنند، بنابراین با سازندگان ماشین‌آلات نیز دچار مشکل و درگیری حقوقی شده‌اند.

وی افزود: در طرح دوم نیز بخش قابل‌توجهی از ماشین‌آلات خریداری و نصب شده است. باقی هم در حال نصب و راه‌اندازی است اما باز هم کمبودهایی وجود دارد که نیاز به کمک و تسهیلات دارد. برآورد می‌شود طرح اجرایی در اردبیل تا پایان امسال راه‌اندازی شود و دیگری هم اگر ارز مورد نیاز آن تأمین شود، تا اواسط سال آینده به بهره‌برداری برسد.

تنها تأکید کرد: با راه‌اندازی این دو کارخانه می‌توانیم بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد نیاز کشور به تایر سنگین را تأمین کنیم. اگر هر دو طرح با هم به بهره‌برداری برسند نیاز کشور در زمینه تایر سنگین در داخل تأمین می‌شود.