نتیجه غیرمنتظره تحریم نفتکشها تحریمهای آمریکا علیه ناوگان کشتیرانی چین از جمله ابرنفتکشها، نتیجه غیرمنتظرهای داشته و باعث مصرف کمتر سوختهای دریایی کثیف در آغاز سال میلادی جاری خواهد شد. به گزارش ایسنا، شرکت رفینیتیو اعلام کرد اقدام آمریکا در تحریم کشتیهای شرکت کاسکو به اتهام نقض تحریمهای واشنگتن در ۲۴ سپتامبر، تقاضا برای سوختهای […]
نتیجه غیرمنتظره تحریم نفتکشها
تحریمهای آمریکا علیه ناوگان کشتیرانی چین از جمله ابرنفتکشها، نتیجه غیرمنتظرهای داشته و باعث مصرف کمتر سوختهای دریایی کثیف در آغاز سال میلادی جاری خواهد شد.
به گزارش ایسنا، شرکت رفینیتیو اعلام کرد اقدام آمریکا در تحریم کشتیهای شرکت کاسکو به اتهام نقض تحریمهای واشنگتن در ۲۴ سپتامبر، تقاضا برای سوختهای کثیف را کاهش خواهد داد.
از ژانویه سال ۲۰۲۰ سازمان بینالمللی دریانوردی (IMO) با اجرای مقررات جدید، استفاده از سوختهای حاوی بیش از۰٫۵ درصد سولفور را برای کشتیها ممنوع میکند در حالی که محتوای سولفور سوختهای کشتیرانی اکنون ۳٫۵ درصد است.
نفت کوره سولفور بالا ممنوع نخواهد شد و اگر کشتیهای مستقر در بندر دستگاه پاکسازیکننده به نام اسکرابر را نصب کنند مجاز خواهد بود اما عده معدودی از مالکان کشتی و کارگزاران با توجه به سود بالای حمل بار که در چند سال اخیر کمسابقه بوده است، چنین کاری انجام دادهاند.
رفینیتیو در گزارشی اعلام کرد به تعویق انداختن نصب اسکرابر در پی رشد سرسامآور نرخ حملبار در اکتبر، جذب حجم نفت کوره سولفور بالا را تا سال آینده به تأخیر خواهد انداخت و افت تقاضا برای این سوخت در نیمه اول سال ۲۰۲۰ را تشدید خواهد کرد.
مقررات جدید IMO نویددهنده بزرگترین تغییر در سوخت کشتیرانی از زمان جایگزین شدن نفت به جای زغالسنگ در یک قرن پیش است.
آلایندههایی مانند سولفور و نیترات که برای سلامت انسان به شدت مضر هستند، هدف مقررات جدید IMO هستند که اجازه استفاده از اسکرابرها را صادر کرده تا صنایع کشتیرانی و پالایش دچار بحران نشوند.
با این حال برخی از دیدهبانهای صنعت این استثناء را زیر سؤال برده و به آلودگی دریا در آبراههای حساس اشاره کردهاند.
براساس گزارش رویترز، رفینیتیو برآورد کرده است که تنها ۲۵۰۰ کشتی تا اول ژانویه به اسکرابرها مجهز خواهند بود در حالی که IMO این رقم را ابتدا ۴۰۰۰ کشتی پیشبینی کرده بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.