دولت موضع قاطعانه در مقابل آمریکا بگیرد

کوهکن دولت موضع قاطعانه در مقابل آمریکا بگیرد نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکنند و به‌اصطلاح خودشان آن را پاره کنند، مطمئن باشند ما نیز در مجلس دهم آن را آتش می‌زنیم. محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با […]

کوهکن

دولت موضع قاطعانه در مقابل آمریکا بگیرد

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکنند و به‌اصطلاح خودشان آن را پاره کنند، مطمئن باشند ما نیز در مجلس دهم آن را آتش می‌زنیم.

محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر این‌که آمریکا به تعهداتش در برجام عمل نمی‌کند و تحریم‌ها بر ایران افزوده شده است، اظهار کرد: یکی از ویژیگیهای منحصربه‌فرد رهبر معظم انقلاب این است که به‌خوبی موضوعات را رصد و آسیب‌شناسی می‌کنند. ایشان هیچ‌گاه از بیان کردن و روشن کردن رفتار تاریکخانه‌ای غرب و مشخصاً آمریکایی‌ها -علی‌رغم بعضی خوش‌‌باوری برخی مسؤولین- پرهیز نکرده و کاملاً برای ملت این مسایل را تبیین می‌فرمایند.

وی با ابراز این‌که همیشه رهبر معظم انقلاب با بیان کردن نکات انقلابی، طرف مقابل -آمریکایی‌ها و غربی‌ها- را به انفعال کشیده‌اند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران هرآن‌چه را رهبری معظم بیان می‌کنند، برای ملت معیار است. وقتی ایشان برای اقتدار کشور و حق مردم خط‌کش می‌گذارند و خطوط قرمز را مشخص می‌کنند، همه مسؤولین با هر طرز تفکری پشت سر رهبری قرار می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را سرمایه بزرگی برای ملت دانست و تأکید کرد: تا زمانی که مسؤولین نظام گوش به فرمان رهبری معظم هستند، مطمئن باشید کشور از آسیبهای بیگانگان در امان است و احدی جرئت تجاوز یا گستاخی را به کشور و ملت ما ندارد.

کوهکن با اشاره به مجلس دهم و روحیه انقلابی نمایندگان، تصریح کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند اگر مجلس دهم شکل بگیرد روحیه انقلابی نمایندگان کمرنگ می‌شود و با آن‌ها کنار می‌آیند. در همان اوایل انتخابات فهمیدند که خیالات واهی برای این مجلس بسته بودند و امیدشان ناامید شد.

وی افزود: ملت بداند مجلس دهم نه‌تنها حساسیتش در مقابل استکبار کم نشده بلکه به‌جد دنبالش هستیم تا آمریکایی‌ها را رسوا کرده و با صدای رسا و منطق، اعمال گستاخانه آن‌ها را برای ملت و دنیا افشا کنیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس درباره این‌که چرا دستگاه دیپلماسی کشور موضع آشکار و قاطعانه در برابر بدعهدی غربی‌ها نمی‌گیرد، بیان کرد: بنده تشخیصم این است که وزارت امور خارجه می‌خواهد اصل برجام به‌شکلی نشود که دنیا فکر کند ما عقب کشیدیم و نشان بدهد که ایران پای تعهدات خود هست، بنابراین اگر قرار شد موی برجام پاره شود این اتفاق به‌دست خود آمریکایی‌ها رقم بخورد.

 

کوهکن با خطاب قراردادن دستگاه دیپلماسی، متذکر شد: به‌هرحال وزارت امور خارجه باید قاطعیت در کار خود داشته باشد و اگر آمریکایی‌ها ۹ شرط رهبر معظم انقلاب و مصوبات مجلس در زمینه برجام را عمل نکنند و به‌اصطلاح خودشان آن را پاره کنند، قطعاً بدانند که نمایندگان ملت پیرو فرمایش رهبری در صحن علنی مجلس پشت تریبون با فریاد انقلابی برجام را آتش می‌زنند.