داد و ستد ۴۱۵ میلیون اوراق بهادار در فرابورس

داد و ستد ۴۱۵ میلیون اوراق بهادار در فرابورس حجم معاملات بازار فرابورس در نخستین روز هفته به حدود ۴۱۵ میلیون ورقه بهادار رسید. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات دیروز ۴۱۴ میلیون و ۸۶۰ هزار ورقه بهادار به ارزش ۸۵۱ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال در ۲۱ هزار و […]

داد و ستد ۴۱۵ میلیون اوراق بهادار در فرابورس

حجم معاملات بازار فرابورس در نخستین روز هفته به حدود ۴۱۵ میلیون ورقه بهادار رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات دیروز ۴۱۴ میلیون و ۸۶۰ هزار ورقه بهادار به ارزش ۸۵۱ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال در ۲۱ هزار و ۱۵۳ نوبت معامله شد.

بیش‌ترین حجم معاملات دیروز فرابورس مربوط به خرید و فروش ۲۲ میلیون و ۵۷۰ هزار سهم بانک دی و بیش‌ترین ارزش معاملات در اختیار پالایش نفت تهران با رقم ۶۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود، ضمن آن‌که بانک دی، پالایش نفت تهران و لاوان پربیننده‌‌‌ترین نمادهای در این روز بودند.

در عین حال، آیفکس با افت‌وخیز همراه بود و در پایان با افت بیش از ۳ واحدی، عدد ۷۷۳٫۹۴ را نمایش داد و نماد هلدینگ خاورمیانه، ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی مارون بیش‌ترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

 بیش‌ترین افزایش قیمت در نخستین روز هفته به سهام شرکت‌های فرآوری زغال‌سنگ پروده طبس، بیمه سامان و فولاد آلیاژی یزد اختصاص یافت و در مقابل، بیش‌ترین افت قیمت نصیب شرکت‌های نیرو سرمایه، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و بیمه کوثر شد.

طبق این گزارش، بازار اول شاهد خرید و فروش ۲۵ میلیون و ۵۶۰ هزار اوراق بهادار به ارزش ۵۱ میلیارد ریال بود و در بازار دوم ۷۹ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۲۱۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

بالا‌‌ترین حجم و ارزش معاملات ETF مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر با معامله یک میلیون و ۷۱۰ هزار سهم به ارزش ۱۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال بود و پس از آن صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان و آسام بیش‌ترین حجم معامله را داشتند.

علاوه بر این، بیش‌ترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت مربوط به داد و ستد بیش از ۱۲۱ هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۳» بود؛ ضمن آن‌که در مجموع، ۱۲۷ میلیارد ریال معامله در ۴ نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد.

همچنین، هر برگه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در محدوده ۸۵۳ تا ۸۸۷ هزار ریال معامله شد و بیش‌ترین افزایش قیمت اوراق مربوط به نماد آذرماه ۹۴ بود.

 

این گزارش می‌افزاید، دیروز شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و بیمه میهن پس از ارایه اطلاعات واقعی بودیم و در پایان معاملات هم‌‌، نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت تولید برق عسلویه مپنا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز دوشنبه متوقف شد.