پیشرفتهترین مجموعه سیکل ترکیبی نیروگاهی جهان در راه ایران مجری طرحهای نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت تولید نیروی برق حرارتی، جدیدترین وضعیت احداث و بهرهبرداری از نیروگاههای کلاس F در ایران را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار انرژی مناقصهمزایده، علیرضا نصراللهی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از یکسال است که فرآیند ورود توربینهای کلاس […]
پیشرفتهترین مجموعه سیکل ترکیبی نیروگاهی جهان در راه ایران
مجری طرحهای نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت تولید نیروی برق حرارتی، جدیدترین وضعیت احداث و بهرهبرداری از نیروگاههای کلاس F در ایران را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار انرژی مناقصهمزایده، علیرضا نصراللهی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از یکسال است که فرآیند ورود توربینهای کلاس F به صنعت برق حرارتی کشور آغاز شده و در این مدت، موفقیتهای خوبی در این زمینه حاصل شده است، افزود: اگرچه تحریمها بی تأثیر نبوده اما با تدابیری که در وزارت نیرو، شرکت تولید نیروی برق حرارتی و پیمانکاران و مشاوران انجام شده، نگرانی برای ادامه مسیر ورود و داخلی سازی توربینهای کلاس F در صنعت برق حرارتی کشور نداریم.
مجری طرحهای نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تأکید بر اینکه بحث توربینهای کلاس F یک پروژه بزرگ محسوب میشود، توضیح داد: پیشرفتهترین مجموعه سیکل ترکیبی نیروگاهی جهان قرار است وارد کشور شود، انتقال تکنولوژی و بهرهبرداری صورت بگیرد و این دستاورد بزرگی است.
نصراللهی ادامه داد: در قرارداد ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F قرار بر انتقال تکنولوژی است و در این قرارداد باید ۱۱ توربین کلاس F گازی را در داخل کشور شروع به ساخت کنیم که دو واحد نخست آن به طور مستقیم از کارخانه زیمنس آمده و در نیروگاه بندرعباس نصب شده و کارهای مونتاژ توربین سوم که مربوط به نیروگاه اندیمشک است در مجموعه کارخانه توگا، با درصد کمیاز ساخت داخل انجام شد.
وی با بیان اینکه توربین چهارم مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی سهند است، گفت: در این توربین، درصد بیشتری از ساخت داخل اتفاق میافتد؛ این توربین اکنون در گمرک کشور است و منتظریم تا شرایط ترخیص آن فراهم شده و به کارخانه توگا منتقل شود.
مجری طرحهای نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه توربینهای ۵ و ۶ کلاس F نیز هماکنون در طی فرآیند حمل هستند، عنوان کرد: از این رو در اجرای فاز اول قرارداد توربینهای کلاس F مشکلی نداریم.
نصراللهی با تأکید بر اینکه نیروگاه هنگام یا همان بندرعباس، اکنون در مرحله پیشراهاندازی است، گفت: اکنون عملیاتی روی برقداری ترانس نیروگاه در حال انجام و عملیات نصب روبه اتمام است، عملیات فلاشینگ روغن انجام شده و امیدواریم زودتر سوخت گازوئیل به کارگاه شارژ شود تا فلاشینگ سوخت گازوئیل را هم انجام دهیم.
وی ادامه داد: در چند هفته آینده اولین واحد گازی با توربین کلاس F به مدار بهرهبرداری وارد میشود؛ توربین دوم نیز در فونداسیون مربوطه استقرار پیدا کرده و تجهیزات آن نیز در محل کارگاه است و عملیات نصب آن نیز بلافاصله بعد از توربین اول انجام میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.