دولت تاکنون یک ریال یارانه بلیط مترو به تهران نداده است

رئیس شورای شهر تهران دولت تاکنون یک ریال یارانه بلیط مترو به تهران نداده است رئیس شورای شهر تهران با اعلام وضعیت بحرانی درباره اتوبوس‌های پایتخت گفت: با اینکه دولت روزانه ۸۰ میلیارد تومان یارانه بنزین به تهران می‌دهد اما تاکنون حتی یک ریال هم یارانه بلیط مترو پرداخت نکرده است. به گزارش ایسنا، محسن […]

رئیس شورای شهر تهران

دولت تاکنون یک ریال یارانه بلیط مترو به تهران نداده است

رئیس شورای شهر تهران با اعلام وضعیت بحرانی درباره اتوبوس‌های پایتخت گفت: با اینکه دولت روزانه ۸۰ میلیارد تومان یارانه بنزین به تهران می‌دهد اما تاکنون حتی یک ریال هم یارانه بلیط مترو پرداخت نکرده است. به گزارش ایسنا، محسن ‌هاشمی ‌در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به افزایش برودت هوا در نیمه دوم سال گفت: در صورت عدم تداوم بارندگی شاهد افزایش آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن برای سلامت جامعه هستیم که تنها راهکار آن استفاده بیشتر از سیستم حمل‌ونقل عمومی ‌در این ایام توسط شهروندان است. وی با بیان اینکه مردم حق دارند که نسبت به رفع کمبودهای ناوگان اتوبوسرانی و مترو در ساعات پیک گلایه داشته باشند، ادامه داد: طی ماه‌های آینده شاهد اضافه شدن ۱۰ رام قطار، شامل ۷۰ واگن به ناوگان خواهیم بود که البته این سه قطار تنها چند درصد از نیاز مترو را تعیین می‌کند. اما وضعیت اتوبوسرانی به مراتب دشوارتر است.

کاهش ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس‌

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌ها، طی ۱۰ سال گذشته، از ۷۰۰۰ دستگاه کاهش یافته و به کمتر از ۶۰۰۰ دستگاه رسیده است، گفت: عمر اتوبوس‌ها نیز از پنج سال به ۱۱ سال رسیده به گونه‌ای که نیمی‌از ناوگان فعلی تهران در حال‌حاضر فرسوده و روزانه بیش از ۳۰۰ اتوبوس به علت خرابی متوقف می‌شوند. وی با بیان این که طی دهه گذشته استفاده از اتوبوس توسط شهروندان حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و تعداد مسافران از سه میلیون به دو میلیون سفر کاهش یافته است، ادامه داد: خودروهای شخصی و مسافربرهای اینترنتی کمبود اتوبوس را جبران کردند که موجب تشدید آلودگی هوا شده است. بنابراین از مسؤولان مربوطه در شهرداری تهران و دولت می‌خواهیم در چارچوب دستور رئیس‌جمهور برای تأمین ۱۹ هزار اتوبوس شهری که ۵۰۰۰ دستگاه آن متعلق به تهران است و همچنین تأمین ۱۳۰۰ واگن مترو اقدام کنند تا وضعیت ترافیک و آلودگی تهران بحرانی‌تر نشود.

۸۰ میلیارد تومان یارانه بنزین تهران

هاشمی ‌با بیان اینکه این یک واقعیت است که دولت روزانه ۸۰ میلیارد تومان یارانه بنزین تهران را می‌پردازد اما تاکنون یک ریال یارانه بلیط مترو پرداخت نشده است، گفت: طی شش سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس از سوی دولت به تهران تحویل داده نشده است که این حقیقت برخلاف سیاست حمایت از محیط‌زیست، اقتصاد مقاومتی و… است که امیدواریم با توجه به دستورات مساعد رئیس‌جمهور و معاون اول به سرعت اتفاقات خوبی در حوزه‌ وضعیت بحرانی اتوبوسرانی تهران ایجاد شود.

لزوم احداث ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲

در ادامه این جلسه سخنگوی کمیسیون سلامت شورای اسلامی‌ شهر تهران بر لزوم احداث ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲ تأکید کرد.

 آرش حسینی‌میلانی در تذکری گفت: فصل آلودگی هوای تهران شروع شده و باید تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله در نظر گرفته شود. منطقه ۱۲ به عنوان قلب تهران فاقد ایستگاه پایش جدی هواست. مسؤولان عدم ایجاد ایستگاه پایش کیفی هوا در منطقه ۱۲ را کمبود اعتبار می‌دانند، این در حالی است که این منطقه کانون اصلی تولید تقاضای سفر در شهر تهران است. در این منطقه علاوه بر بازار و مراکز حکومتی، مراکز متعدد و مختلف آموزشی، درمانی و خدماتی قرار دارند که موجب افزایش تردد در این منطقه می‌شود. حسینی‌میلانی ادامه داد: در دهه ۷۰ ایستگاه پایش کیفی هوا در سبزه‌میدان وجود داشت؛ اما این ایستگاه در سال ۸۶ تعطیل شد. در حال‌حاضر منطقه ۱۲ فاقد ایستگاه پایش کیفی هوا است. این در شرایطی است که این منطقه از آلوده‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود. این عضو شورای اسلامی‌شهر تهران تصریح کرد: نظر به ضرورت پایش تغییرات اثرات طرح ترافیک بر آلودگی هوا مطابق با مصوبه شورای شهر از شهرداری تهران می‌خواهم احداث ایستگاه در این منطقه را در اولویت کاری قرار داده و در بودجه سال آینده شهرداری اعتبار لازم در نظر گرفته شود.