حفاری ۷۳ حلقه چاه‌های نفت‌وگاز در سال‌جاری

حفاری ۷۳ حلقه چاه‌های نفت‌وگاز در سال‌جاری مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران از تحقق حفر و تکمیل ۷۳ حلقه چاه‌های‌های نفت‌وگاز و انجام سه هزار و ۶۱۶ مورد خدمات فنی و ویژه مرتبط با صنعت حفاری از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی حفاری، بابک زنگنه […]

حفاری ۷۳ حلقه چاه‌های نفت‌وگاز در سال‌جاری

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران از تحقق حفر و تکمیل ۷۳ حلقه چاه‌های‌های نفت‌وگاز و انجام سه هزار و ۶۱۶ مورد خدمات فنی و ویژه مرتبط با صنعت حفاری از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی حفاری، بابک زنگنه گفت: بیشترین حجم خدمات ارائه شده از شرکت ملی حفاری شامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب می‌شود که در گستره‌ای به وسعت ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع در پنج استان کشور فعالیت دارد.

وی افزود: همچنین شرکت‌های نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، نفت‌وگاز اروندان، مهندسی و توسعه نفت، نفت‌وگاز پارس، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شماری از شرکت‌های بخش‌خصوصی از خدمات این شرکت در دو بخش عملیات حفاری و خدمات جانبی فنی مهندسی استفاده می‌کنند.

زنگنه اظهار کرد: در حدود ۲۰۰ روز از سال‌جاری از مجموع چاه‌های حفر شده یک حلقه اکتشافی، ۳۰ حلقه توسعه‌ای توصیفی و ۴۲ حلقه تعمیری بوده است که ۵۳ حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، دو حلقه نفت مناطق مرکزی، هشت حلقه فلات قاره، چهار حلقه متن و یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تکمیل شده است.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران، متراژ حفاری چاه‌های نفت‌وگاز در این مدت را ۹۹ هزار و ۳۴۹ متر عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در بخش خدمات ویژه نیز ۱۵ هزار و ۷۷۹متر حفاری به شیوه افقی و جهت‌دار که نسبت به حفاری عمودی (متداول) از نظر محاسبات فنی و ابزار و تجهیزات کاربردی تفاوت‌هایی دارد و ۳۱۷ متر مغزه‌گیری جهت کسب اطلاعات از مخزن در اعماق زمین با ایجاد ۳۷ حفره محقق شد.