تأیید مشاور ایتالیایی تجهیزات آزاد‌راه تهران –‌شمال

تأیید مشاور ایتالیایی تجهیزات آزاد‌راه تهران –‌شمال نماینده مدیر طرح آزاد‌راه تهران – شمال از پیگیری و بررسی چگونگی تجهیز این آزاد‌راه به سیستم‌های نوین تأسیسات از سوی یک شرکت ایتالیایی خبر داد. اسماعیل موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح ‌کرد: یکی از اصلی‌‌‌ترین عواملی که در فرایند بهره‌برداری از آزاد‌راه تهران –‌شمال بررسی و […]

تأیید مشاور ایتالیایی تجهیزات آزاد‌راه تهران –‌شمال

نماینده مدیر طرح آزاد‌راه تهران – شمال از پیگیری و بررسی چگونگی تجهیز این آزاد‌راه به سیستم‌های نوین تأسیسات از سوی یک شرکت ایتالیایی خبر داد.

اسماعیل موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح ‌کرد: یکی از اصلی‌‌‌ترین عواملی که در فرایند بهره‌برداری از آزاد‌راه تهران –‌شمال بررسی و به عنوان یک اولویت تعیین شده است بحث ورود تأسیسات زیربنایی مانند سیستم‌های تهویه هوا در تونل‌هاست.

به گفته وی، با توجه به این‌که این آزاد‌راه چند تونل طولانی و بسیار بزرگ دارد، این‌که از چه سیستم‌های تهویه‌ای در آن استفاده شود، یکی از اصلی‌‌‌ترین مسایل و چالش‌‌‌ها بوده است.

این نماینده مدیر طرح آزاد‌راه تهران – شمال با اشاره به طرح ابتدایی چینی‌‌‌ها برای تجهیز تأسیسات مورد نیاز در این آزاد‌راه اظهار ‌کرد: با توجه به این‌که احتمال داشت طرح آن‌‌‌ها قدیمی شده و به دوره‌های گذشته بازگردد، این طرح مورد بازبینی دوباره قرار گرفت تا این‌بار یک شرکت طراح ایتالیایی بحث مشاوره و تأیید نهایی این تجهیزات را در اختیار بگیرد.

موسوی افزود: قطعا طرحی که از سوی این شرکت ایتالیایی ارایه خواهد شد به‌روز بوده و از پیشرفته‌‌‌ترین امکانات استفاده خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که تا چه حد پیش‌بینی می‌شود که هزینه استفاده از این تجهیزات روز بالا باشد، گفت: ما در حال حاضر تأسیساتی در حوزه مکانیکی، برقی، اطفای حریق و روشنایی را در دستور کار خود داریم، قطعاً این تأسیسات مانند هر پروژه دیگری قیمت بالایی خواهند داشت، اما پیش‌بینی‌‌‌ها در این زمینه انجام گرفته و جای نگرانی وجود ندارد.

نماینده مدیر طرح آزاد‌راه تهران –‌شمال درباره‌‌ چگونگی تجهیز قطعه دوم این آزاد‌راه به تجهیزات زیربنایی نیز ادامه‌ داد: این قطعه در دستور کار تعیین پیمانکار قرار دارد. با توجه به مدل مالی که برای این طرح پیش‌بینی شده پیمانکار، مشاور و سرمایه‌گذار با یکدیگر در یک ساختار قرار خواهند گرفت و از این‌رو نتیجه مناقصه چگونگی به‌کار رفتن تأسیسات را مشخص خواهد کرد.

 

موسوی خاطر‌نشان ‌کرد: در این مناقصه هم احتمال دارد طرف ایرانی برنده شود و هم شرکت‌های خارجی شانس پیروزی در آن را خواهند داشت. هر پیمانکاری که در این رابطه برگزیده شود چگونگی پیگیری طرح و راه‌اندازی آن را تعیین خواهد کرد.