استفاده از «بلاک‌چین» برای تأمین متریال باتری توسط ولوو

استفاده از «بلاک‌چین» برای تأمین متریال باتری توسط ولوو کمپانی خودروسازی ولوو اولین تولیدکننده اتومبیل در جهان خواهد بود که برای تأمین متریال باتری‌های خود از فناوری «بلاک‌چین» استفاده خواهد کرد. به گزارش پرشین خودرو، ولوو به عنوان اولین کارخانه سازنده اتومبیل در جهان خواهد بود که به منظور ردیابی و تأمین «کبالت» مورد استفاده […]

استفاده از «بلاک‌چین» برای تأمین متریال باتری توسط ولوو

کمپانی خودروسازی ولوو اولین تولیدکننده اتومبیل در جهان خواهد بود که برای تأمین متریال باتری‌های خود از فناوری «بلاک‌چین» استفاده خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، ولوو به عنوان اولین کارخانه سازنده اتومبیل در جهان خواهد بود که به منظور ردیابی و تأمین «کبالت» مورد استفاده در باتری محصولات خود از فناوری «بلاک‌چین» استفاده خواهد کرد.

به گفته مقامات ولوو استفاده از این فناوری می‌تواند مواد اولیه استفاده شده در تولید باتری‌های لیتیوم یونی را ردیابی کرده و از تأمین صحیح آنان از مکان و به تعداد مناسب مطمئن شد.

گفته می‌شود که استفاده از فناوری «بلاک‌چین» باعث افزایش چشمگیر شفافیت در زنجیره تأمین مواد اولیه می‌شود، به طوری که نمی‌توان اطلاعات ثبت شده در نقطه مبدأ را تا زمان رسیدن محموله به نقطه مقصد دستکاری کرد. در این رابطه شرکت خودروسازی ولوو با هر دو تأمین‌کننده بزرگ باتری در جهان یعنی “CATL چین” و “LG Chem کره جنوبی” به توافق رسیده است تا از فناوری جهانی «بلاک‌چین» برای پیگیری و ارسال متریال مورد نیاز ماشین‌های الکتریکی خود استفاده کند.

 ولوو می‌گوید که ما همیشه متعهد به زنجیره تأمین اخلاقی برای مواد اولیه خود بوده‌ایم و با استفاده از فناوری بلاک‌چین می‌توانیم با تهیهکنندگان اصلی خود یک همکاری نزدیکتری داشته باشیم. دلیل دیگر استفاده ما از این فناوری هم به منظور اطمینان و ردیابی کامل زنجیره تأمین و به حداقل رساندن خطرات مرتبط خواهد بود.

برای کسانی که اطلاع ندارند، باید گفت که بلاک‌چین یک دفترچه دیجیتالی است که شامل لیستی از سوابق رمزگذاری شده بوده و از نظر زنجیره تأمین، این سیستم می‌تواند معاملاتی غیرقابل تغییرو یا داده‌های اصلی مانند وزن و اندازه محموله در نقطه مبدا را به ثبت برساند و از دریافت تمام و کمال آن در نقطه مقصد مطمئن شد.