پایان توسعه فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی تا پایان سال

پایان توسعه فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی تا پایان سال ‎مدیر بخش فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی از پایان توسعه بخش فراساحل این فازها تا زمستان امسال خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از سکوهای ۲۳ و ۲۴B، این طرح به ظرفیت اسمی‌تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز می‌رسد. به گزارش مناقصه‌مزایده به […]

پایان توسعه فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی تا پایان سال

مدیر بخش فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی از پایان توسعه بخش فراساحل این فازها تا زمستان امسال خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از سکوهای ۲۳ و ۲۴B، این طرح به ظرفیت اسمی‌تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز می‌رسد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، عبدا… مهرابی در جریان عملیات نصب سکوی فاز ۲۳ پارس‌جنوبی گفت: پس از اتمام نصب عرشه ۲۳ توسط شناور HL-۵۰۰۰، عملیات نصب اتصالات و راه‌اندازی این سکو آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه به‌زودی سکوی اقماری ۲۴B در دریا نصب می‌شود، گفت: درصورت پایداری آب و هوا، این سکو كه همزمان با سكوی اصلی ٢٣ بارگیری و به دریا منتقل شده است، در موقعیت مستقر و آخرین عرشه فازهای ۲۲ تا ۲۴ نیز در میدان پارس‌جنوبی نصب می‌شود.

مهرابی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای نصب این دو سکو در روزهای گذشته تحت تأثیر وضع دریا قرار داشته، تصریح کرد: طبق برنامه، مقرر شد این دو سکو با فاصله اندکی از هم در موقعیت مخزن نصب شوند که با اطمینان از شرایط جوی، عملیات نصب سکوی ۲۳ روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۱ آبان ۹۸) به پایان رسید.

او با اشاره به اینکه مرحله نخست فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی شامل سکوهای ٢٢ و ٢٤A از سال گذشته در حال بهره‌برداری است، اظهار کرد: دو سکوی جدید، به فاز دوم این طرح مربوط است که در مجموع با ظرفیت تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز عملیاتی می‌شوند.

مدیر بخش فراساحل فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی تصریح کرد: پس از پایان مراحل نصب و راه‌اندازی دو سکوی باقیمانده طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی، پرونده توسعه بخش‌های فراساحل این فازها بسته می‌شود.

مهرابی با اشاره به اینکه سازه‌ها و تأسیسات دریایی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی، شامل ۴ سکو مجموعا با ٣٨ حلقه چاه، دو رشته خط لوله ۳۲ اینچ و خطوط لوله میانی جمعاً به طول تقریبی ۲۳۰ کیلومتر است، گفت: علاوه بر پیشبرد برنامه نصب و راه‌اندازی سکوهای باقیمانده، در حال‌حاضر حفاری چاه‌ها در موقعیت چهار سکو و تمام خطوط لوله دریایی این طرح به‌طور کامل تکمیل شده است.