وجود ۱۸۲ معدن فعال در سطح چهارمحال و بختیاری

وجود ۱۸۲ معدن فعال در سطح چهارمحال و بختیاری رییس اداره امور تعاون استان چهارمحال و بختیاری از وجود ۱۸۲ معدن فعال در سطح استان خبر داد. بهزاد ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنااظهار کرد: از این معادن سنگ تزیینی و نما، لاشه ساختمانی به منظور تهیه شن و ماسه، مواد اولیه سیمان، سنگ گچ، سلیس […]

وجود ۱۸۲ معدن فعال در سطح چهارمحال و بختیاری

رییس اداره امور تعاون استان چهارمحال و بختیاری از وجود ۱۸۲ معدن فعال در سطح استان خبر داد.

بهزاد ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنااظهار کرد: از این معادن سنگ تزیینی و نما، لاشه ساختمانی به منظور تهیه شن و ماسه، مواد اولیه سیمان، سنگ گچ، سلیس و خاک نسوز استخراج می‌شود.

وی از افت ۵۰۰ هزار تنی تولیدات در سال ۹۴ خبر داد و گفت: سال گذشته۶ میلیون و ۱۴ هزار تن تولیدات داشتیم که این رقم نسبت به سال ۹۳ افت ۵۰۰ هزارتنی داشته است و در این راستا در ۳ ماهه نخست سال جاری، یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن مواد معدنی تولید شده است.

ابراهیمی با بیان این‌که تولیدات این معادن در ۳ ماهه نخست سال به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است، تصریح‌کرد: ظرفیت تولید کلی این معادن ۹ میلیون تن است، درصورتی که ظرفیت تولید واقعی این معادن به ۶ میلیون تن در سال می‌رسد.

وی از ارزش ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی ارزش تولیدات معادن خبر داد و گفت: استخراج مواد معدنی از معادن نسبت به تقاضای بازار متغیر بوده و به همان میزان تولید می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به این‌که معدن خاک نسوز یکی از مهم‌ترین معادن استان است، خاطرنشان‌کرد: در این معدن سالانه ۱۵ هزار تن خاک نسوز تولید می‌شود که تمامی این تولیدات در بازار داخلی مصرف می‌شود.

وی در ادامه افزود: ۳۹ معدن مرمریت با تولید سالانه ۵۵ هزار تن مرمریت در حال فعالیت است که نسبت به تقاضای بازار، تولیدات این معادن کاهش و افزایش می‌یابد.

ابراهیمی از راه‌اندازی ۱۵ معدن سنگ نما در سطح استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این معادن زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را فراهم کرده و همچنین با راه‌اندازی این معادن ۱۰ میلیارد ریال به سرمایه‌گذاری در این بخش افزوده می‌شود.

 

رییس اداره امور تعاون تولید شمش در معدن شهرستان بروجن، استحصال منیزیم از سنگ دلمی و راه‌اندازی معدن در مناطق جونقان و شهرستان کیار با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان بیان کرد.