تأثیر کاهش نرخ سود بر خرید و فروش سکه و طلا

تأثیر کاهش نرخ سود بر خرید و فروش سکه و طلا رییس اتحادیه طلا و جواهر، ۳ دلیل اصلی افزایش ۱۵ هزار تومانی قیمت سکه و طلا در بازار داخلی را اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت‌ها باعث شد که مردم توجه بیش‌تری به بازار سکه و طلا نشان دهند. محمد کشتی آرای در گفت‌و‌گو […]

تأثیر کاهش نرخ سود بر خرید و فروش سکه و طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر، ۳ دلیل اصلی افزایش ۱۵ هزار تومانی قیمت سکه و طلا در بازار داخلی را اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت‌ها باعث شد که مردم توجه بیش‌تری به بازار سکه و طلا نشان دهند.

محمد کشتی آرای در گفت‌و‌گو با مهر درباره دلایل اصلی افزایش قیمت سکه و طلا طی روزهای اخیر در بازار داخلی گفت: دلیل عمده و اصلی افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی، افزایش ۲۵ دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی طی روزهای اخیر است، به‌طوری که نرخ اونس طلا در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته افزایش یافت و باعث شد که قیمت هر قطعه سکه در بازار داخلی به‌طور متوسط ۱۵ هزار تومان افزایش یابد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان این‌که نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار هم به تبعیت از این عامل در این روز‌ها در هر گرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است، تصریح‌کرد: افزایش قیمت جهانی طلا هم ناشی از ۳ عامل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، تثبیت نرخ بهره در فدرال رزرو آمریکا و بحث کاهش شاخص مشاغل در آمریکا است.

وی با اشاره به این‌که این ۳ عامل باعث شد که ارزش دلار کاهش یابد، این در حالی است که هرگاه قیمت دلار با کاهش مواجه می‌شود، نرخ طلا افزایش می‌یابد، اظهارداشت: بازار داخلی هم از این موضوع تبعیت می‌کند و به دنبال این اتفاق، نرخ‌ها در بازار داخلی نیز با کاهش مواجه می‌شود.

کشتی‌آرای، نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی را در حال حاضر ۱۲۹۹ دلار، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را یک میلیون و ۴۲ هزار تومان، نیم سکه را ۵۲۱ هزار تومان، ربع سکه را ۲۷۳ هزار تومان، سکه گرمی را ۱۸۰ هزار تومان و نرخ هر گرم طلا را ۱۰۶ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد.

کشتی‌آرای در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است با کاهش نرخ سود بانکی، سرمایه‌ها از بانک‌ها خارج شده و به سمت بازار سکه و طلا سوق یابد؟ عنوان کرد: فعلاً شرایط بازار عادی است.