دستگاه قضایی مخالف برگزاری کنسرت نیست

سخنگوی قوه قضاییه دستگاه قضایی مخالف برگزاری کنسرت نیست اعطای ۱٫۵ میلیارد وام به ۵ عضو یک صندوق حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به ارایه گزارش سازمان بازرسی در رابطه با حقوق‌های غیرمتعارف تا هفته آینده، گفت: هزینه ۳۰۰ میلیونی اعطای وام به ۵ نفر از اعضای یک صندوق، معادل اعطای وام ازدواج ۱۰ میلیونی به […]

سخنگوی قوه قضاییه

دستگاه قضایی مخالف برگزاری کنسرت نیست

اعطای ۱٫۵ میلیارد وام به ۵ عضو یک صندوق

حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به ارایه گزارش سازمان بازرسی در رابطه با حقوق‌های غیرمتعارف تا هفته آینده، گفت: هزینه ۳۰۰ میلیونی اعطای وام به ۵ نفر از اعضای یک صندوق، معادل اعطای وام ازدواج ۱۰ میلیونی به ۱۵۰ نفر است، این خلاف عدل و عدالت اجتماعی است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران خطاب به وی گفت براساس شنیده‌ها آقای جهرمی کلاً به ۸ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است و به این حکم هم اعتراضی نکرده، پس چرا از ابتدای رسیدگی به پرونده مه‌آفرید خسروی از وی به عنوان یکی از متهمان مهم پرونده نام برده می‌شد، گفت: دستگاه قضایی که جهرمی را بزرگ نکرده بود. جهرمی را رسانه‌ها در منظر عمومی بزرگ جلوه دادند و خطای او را مهم قلمداد کردند.

عدم اعتراض جهرمی به حکم صادره

محسنی اژه‌ای گفت: جهرمی برخلاف آن‌که عده‌ای فکر می‌کردند چون دارای مناسب دولتی بوده قرار نیست به پرونده‌اش رسیدگی شود، در دادگاه به اتهامش رسیدگی شد و سرانجام محکوم شد.

وی گفت: حال اگر کسی مدعی است که این محکومیت خلاف عدالت و خلاف قوانین بوده است بیاید دلایلش را بگوید و ما هم بررسی می‌کنیم اما این‌که بگوییم چون ۳ سال یا بیش‌تر در رسانه‌ها حرف از جهرمی بوده حالا حکمی که برایش صادر شده کم است و فایده‌ای ندارد، این موضوع مبنای عقلی ندارد.

محسنی اژه‌ای در خصوص اتهامات نازنین زاغری و چرایی تشکیل پرونده در کرمان نیز گفت: یکی از کارهای مهمی که دولت، دستگاه قضایی و مجلس به دنبال آن هستند مبارزه با نفوذ عده‌ای برای ضربه زدن به نظام است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: از این رو با کسانی که بخواهند در زیرمجموعه پروژه نفوذ اقداماتی انجام دهند برخورد می‌شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضایی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره مخالفت دستگاه قضایی کشور با برگزاری کنسرت‌‌‌ها گفت: این موضوع مطلب خلاف واقعی است که می‌گویید دستگاه قضایی با برگزاری کنسرت مخالف است. زیرا در جایی وزیر ارشاد اعلام کرده بود که از تعداد ۳۰۰ کنسرتی که در سال ۹۴ قرار بوده برگزار شود تنها ۹ مورد لغو شده است.

محسنی اژه‌ای گفت: مرجع صدور مجوز برگزاری کنسرت‌‌‌ها دولت و وزارت ارشاد است اما گاهی موارد پیش می‌آید که از برخی دستگاه‌ها خبر می‌رسد که قرار است در فلان کنسرت اتفاقاتی بیفتد که از آن رو مدعی‌العموم ورود می‌کند و با برگزاری کنسرت مخالفت می‌کند. اگر نهاد یا سازمانی بیاید و مسؤولیت این موضوع را بپذیرد که بگوید من قول می‌دهم که در کنسرت هیچ مشکل امنیتی، خلاف قانون و خلاف عرفی صورت نمی‌گیرد ما مشکلی نخواهیم داشت و با برگزاری کنسرت مخالفت نمی‌کنیم.

یکی دیگر از خبرنگاران خطاب به محسنی اژه‌ای درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان پرسید که اژه‌ای گفت: پرونده حمله به سفارت عربستان به زودی دادگاهش برگزار می‌شود.

گزارش سازمان بازرسی از حقوق‌های نامتعارف هفته آینده ارایه می‌شود

محسنی اژه‌ای به موضوع مهم این روز‌‌ها اشاره کرد و گفت: همین بحث حقوق‌های غیرمتعارف و چند ده میلیونی که این روز‌‌ها بر سر زبان‌ها افتاده موضوع مهمی است و عدل این نیست که چنین حقوق‌هایی به برخی مدیران داده شود. ما معتقدیم افراد متخصص باید حقوقشان با غیرمتخصص تفاوت داشته باشد اما این تفاوت چه اندازه است؟ آیا واقعاً برخی مدیران به اندازه حقوقی که گرفته‌اند کار کرده‌اند؟

وی افزود: خوشبختانه سازمان بازرسی کل کشور پس از دستور رییس قوه قضاییه گزارشی در همین هفته آماده کرده که به همین زودی به رییس قوه قضاییه ارایه خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در یکی از رسانه‌ها خواندم که برخی مسؤولین یک صندوق دولتی علاوه بر این‌که بازنشسته بودند حقوق‌هایی بین ۳۰ میلیون تا ۵۷ میلیون دریافت کرده‌اند و جالب اینجاست که به هرکدامشان هم ۳۰۰ میلیون تومان وام با نرخ ۴ درصد پرداخت کرده‌اند.

 

وی گفت: جمع وامی که این افراد دریافت کرده‌اند ۱٫۵ میلیارد تومان است که اگر قرار بود به زوج‌‌‌ها ۱۰ میلیون تومان وام ازدواج بدهند ۱۵۰ زوج وام می‌گرفتند.