گلایه حاجیمیرزایی از اقتصاد پرابهام آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز محصول نهایی نظام تعلیم و تربیت خود را با کنکور تنظیم میکند و توجه آن به نیازهای واقعی و عرصه کار و تلاش و توانایی برای ایفای مسؤولیتهای مدنی و اجتماعی کمتر مورد اعتنا قرار میگیرد. به گزارش ایسنا، محسن حاجیمیرزایی […]
گلایه حاجیمیرزایی از اقتصاد پرابهام آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز محصول نهایی نظام تعلیم و تربیت خود را با کنکور تنظیم میکند و توجه آن به نیازهای واقعی و عرصه کار و تلاش و توانایی برای ایفای مسؤولیتهای مدنی و اجتماعی کمتر مورد اعتنا قرار میگیرد. به گزارش ایسنا، محسن حاجیمیرزایی در نشست «همدلان آیندهنگر سیستانوبلوچستان» گفت: ما تمرینهای اینچنینی در کشور بسیار کم داریم؛ جایی که همه انرژیهای پراکنده حول یک هدف روشن و مشخص متمرکز شوند و با تشخیص درست اولویتها و برنامهها و دستیابی به اهدافی که دنبال میشوند بسیار مورد اهمیت است. اینکه این فعالیتها به توسعه معطوف است به نظر نوآوری درستی است. ما در بسیاری از مواقع اهداف اصلیمان گم میشود. زمانی که اهداف روشن میشود و تلاشها در جهت دستیابی به آن هدف سازماندهی و برنامهریزی میشود با نتایج بهتری روبهرو خواهد بود. حاجی میرزایی معتقد است که نقش آموزش و پروش در برنامهریزیهای توسعه که در نگاه برنامه توسعه است و به عنوان نقطه کانونی مورد توجه قرار گرفته است، با نقص و کوتاهی همراه بوده است و خوب است که در این تلاش هماهنگ به این نقص نیز بپردازیم. وی با بیان اینکه اهداف اصلی تعلیم و تربیت آماده کردن افراد برای زندگی شرافتمند، مستقل، مشارکت در سازندگی جامعه، دوری از استیصال و انزوا و حاشیهنشینی و دلزدگی است گفت: آموزش و پرورش به دنبال این است که افرادی را برای ایفای مسؤولیت و نقشهای متعددی که در زندگی جمعی به عهده دارند تقویت کند. این هدف تحتتأثیر غلبه کمیتگرایی و تلاش برای پوشش حداکثری به فراموشی سپرده شده است. وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز محصول نهایی نظام تعلیم و تربیت خود را با کنکور تنظیم میکند و توجه آن به نیازهای واقعی و عرصه کار و تلاش و توانایی برای ایفای مسؤولیتهای مدنی و اجتماعی کمتر مورد اعتناء قرار میگیرد. حاجیمیرزایی ادامه داد: مجموعه اقتصاد بزرگی پیرامون آموزش و پرورش شکل گرفته که حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است، این مجموعه خود را با آن هدف تنظیم کرده است و در جهت تقویت مأموریتهای اصلی آموزش و پرورش به کار گرفته نمیشود. هدف آموزش و پرورش، ایفای نقشهایی است که در توسعه برعهده دارد. وی تصریح کرد: ما فکر میکنیم وضعیتی که امروز داریم محصول یادگیریهای دیروز ماست و نتیجه یادگیریهای امروز، فردای جامعه ما را میسازد. اگر میخواهیم فردای پررونق تر و کم مسألهتری داشته باشیم باید نسلی که پرورش مییابد قابلیتها و ظرفیتهای بیشتری برای پیوستن به عرصه توسعه کشور داشته باشد. به نظر میرسد فرصت برنامهریزی توسعه در استان سیستانوبلوچستان این مجال را میدهد که مقداری به نیازهای واقعی منطقه توجه کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.