طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس دهم کلید خورد

احمدی لاشکی طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس دهم کلید خورد عضو کمیسیون آموزش‌ مجلس از امضای نامه‌ای به منظور ایجاد کارگروه تحقیق و تفحص نسبت به وضعیت مالی و عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی نمایندگان مجلس دهم خبر داد.  به گزارش خانه ملت،قاسم احمدی لاشکی با اشاره به وضعیت […]

احمدی لاشکی

طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس دهم کلید خورد

عضو کمیسیون آموزش‌ مجلس از امضای نامه‌ای به منظور ایجاد کارگروه تحقیق و تفحص نسبت به وضعیت مالی و عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی نمایندگان مجلس دهم خبر داد.

 به گزارش خانه ملت،قاسم احمدی لاشکی با اشاره به وضعیت مالی صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: این صندوق که با سرمایه‌های محدود فرهنگیان پا گرفته باید بتواند پاسخگوی مشکلات آن‌‌ها باشد و گامی در جهت افزایش آسایش و رفاه‌ این قشر ‌بردارد اما در تمام طول سال‌های پس از تأسیس این صندوق، نتیجه و خروجی رضایت‌بخشی از آن دیده نشده است؛ به همین دلیل طی هفته گذشته نامه‌ای به منظور ایجاد «کارگروه تحقیق و تفحص در وضعیت مالی و عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان» به امضای نمایندگان رسید.

خبرهای نه چندان رضایت‌بخش از صندوق ذخیره فرهنگیان به گوش می‌رسد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کارگروه بررسی خواهد کرد بودجه‌های واریز شده به صندوق با چه رویکرد و شرایطی هزینه می‌شوند چراکه خبرهای نه چندان رضایت‌بخش در رابطه با هزینه‌کرد پول‌های صندوق ذخیره فرهنگیان به گوش می‌رسد.

وی با بیان این‌که با تشکیل این کارگروه دولت ملزم به همکاری و ارایه اطلاعات لازم به اعضای کارگروه می‌شود، گفت: طرح تحقیق و تفحص از این صندوق به‌دنبال جبران کم‌‌مهری‌هایی است که به فرهنگیان می‌شود و از آن‌جا که حقوق‌شان به اندازه نیست باید از طریق این صندوق‌، شرایط سخت زندگی آن‌‌ها تسهیل و خدماتی را به آن‌‌ها ارایه کرد.

صندوق ذخیره فرهنگیان تاکنون نتوانسته اعتماد معلمان را جذب کند

وی همچنین تأکید کرد: مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان حدود ۹ هزار نفر دارد و نزدیک به ۹۰ درصد فرهنگیان را به عنوان عضو پذیرفته، بنابراین باید با برنامه‌ریزی و کسب درآمد خواسته‌های این تعداد گسترده از معلمان را پاسخ دهد اما تاکنون نتوانسته اعتماد آن‌ها را جلب کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این‌که بازنشستگان با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند و بر دریافت سرمایه‌شان در زمان بازنشستگی حساب باز می‌کنند، توضیح داد: معلمان باید معادل مبلغی که در صندوق سرمایه دارند، وام بدون بهره با کارمزد ۲ درصد دریافت کنند تا زندگی‌شان با مشکل مواجه نشود لذا مدیران این صندوق باید علاوه بر فرهنگی بودن، شم و تجربه اقتصادی قوی نیز داشته باشند تا بتوانند پول فرهنگیان را در بخش‌هایی که سوددهی دارد سرمایه‌گذاری کنند.