برگزاری جشنواره «نخستین واژه؛ آب» در مدارس روستایی خراسان‌رضوی

برگزاری جشنواره «نخستین واژه؛ آب» در مدارس روستایی خراسان‌رضوی جشنواره «نخستین واژه؛ آب» و زنگ آب با هدف ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب در بین دانش‌آموزان ابتدایی به صورت نمادین و همزمان با سراسر کشور در روستاهای خراسان‌رضوی برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ‌شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی، جشنواره […]

برگزاری جشنواره «نخستین واژه؛ آب» در مدارس روستایی خراسان‌رضوی

جشنواره «نخستین واژه؛ آب» و زنگ آب با هدف ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب در بین دانش‌آموزان ابتدایی به صورت نمادین و همزمان با سراسر کشور در روستاهای خراسان‌رضوی برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ‌شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی، جشنواره نخستین واژه آب با هدف نهادینه کردن مصرف بهینه آب در بین دانش‌آموزان و بر مبنای دستورالعمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی برای یازدهمین سال متوالی در سطح روستاهای استان و به صورت نمادین در مدارس روستایی کاظم‌آباد واقع در حوالی شهر مشهد آغاز شد.

رئیس اداره روابط‌عمومی ‌و آموزش همگانی آبفار خراسان‌رضوی با اشاره به کاهش منابع آبی استان و بحران آب در کشور گفت: فرهنگ‌ سازی در مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه موضوع بسیار مهمی‌است که باید از مدارس آغاز شود و آموزش دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی و استمرار این حرکت‌ها می‌تواند نتایج مؤثر و ماندگاری را در آینده داشته باشد.

سیدرضا موسوی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در تمام امورات زندگی تأکید و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به منظور ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب به یک ضرورت تبدیل شده و همکاری تمامی‌دستگاه‌ها به خصوص آموزش و پرورش لازم و ضروری است.

موسوی ادامه داد: طبق پیشبینی‌های انجام شده امسال آموزش ۳۰۰ هزار نفر دانش‌آموز ابتدایی در سطح روستاهای خراسان‌رضوی برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: در این جشنواره با استفاده از ظرفیت هنری هنرمندان راهکارهای مصرف صحیح آب در قالب برنامه‌های شاد و مفرح به دانش‌آموزان آموزش داده شد و تعدادی از این دانش‌آموزان به ‌عنوان ناجیان آب معرفی شدند تا در حوزه فرهنگ‌‌سازی مصرف آب در سطح مدرسه و روستای خود اقدامات لازم را انجام دهند و به عنوان حامیان آب، به همگان تأکید کنند تا آب را به درستی استفاده و مصرف آن را مدیریت کنند.