شیوه عمل دولت در تغییر نرخ بنزین درست نبود

عضو شورای‌شهر تهران شیوه عمل دولت در تغییر نرخ بنزین درست نبود عضو شورای‌شهر تهران گفت: شیوه عمل دولت در اطلاع‌رسانی افزایش قیمت بنزین درست نبود. به گزارش فارس، احمد مسجدجامعی، عضو شورای‌شهر تهران در تذکری در جلسه شورای‌شهر اظهار داشت: مسؤولان رفتار درستی در زمینه اطلاع‌رسانی افزایش سوخت در کشور نداشتند و از آنجایی […]

عضو شورای‌شهر تهران

شیوه عمل دولت در تغییر نرخ بنزین درست نبود

عضو شورای‌شهر تهران گفت: شیوه عمل دولت در اطلاع‌رسانی افزایش قیمت بنزین درست نبود. به گزارش فارس، احمد مسجدجامعی، عضو شورای‌شهر تهران در تذکری در جلسه شورای‌شهر اظهار داشت: مسؤولان رفتار درستی در زمینه اطلاع‌رسانی افزایش سوخت در کشور نداشتند و از آنجایی که مردم غریبه نیستند، می‌شد به شیوه‌های دیگر اطلاع‌رسانی کرد و درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین را برای افکارعمومی توجیه کرد. وی افزود: شیوه عمل دولت می‌توانست بسیار درست باشد، ولی عدم احترام به مردم و تناقضات گفتاری و رفتاری سبب بروز مشکلات شد. عضو شورای‌شهر تهران ادامه داد: دولت اعلام کرده که منابع حاصل از رشد قیمت حامل‌های سوخت به جامعه برگشت داده می‌شود، به طور مثال؛ قرار است به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اختصاص یابد. وی گفت: باید گزارشی تهیه و اعلام شود که چقدر تاکنون دولت و شهرداری‌ها درآمد حاصل از رشد قیمت حامل‌های سوخت را به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده‌اند و سهم آینده هم در این زمینه مشخص و گزارش آن در اختیار عموم قرار داده شود.

شهرداری لایحه‌ای برای افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی‌ نداشت

محمدعلی علیخانی، عضو دیگر شورای‌شهر تهران در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری لایحه‌ای برای افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس به دلیل تغییر قیمت بنزین نداشته است، گفت: سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد به نرخ کرایه‌ها اضافه می‌شود. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر در حاشیه جلسه شورای‌شهر در جمع خبرنگاران درباره افزایش نرخ بنزین و تأثیر آن بر کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رانندگان تاکسی حق دارند که با افزایش قیمت بنزین در مورد تغییر نکردن کرایه‌ها نگرانی نداشته باشند. همیشه افزایش قیمت بنزین، لوازم خودرو و موارد دیگر برای رانندگان تاکسی جهت دریافت کرایه محدودیت ایجاد می‌کند. وی افزود: تغییر نرخ باید براساس مصوبه شورای‌شهر انجام شود و شورا طبق سیاست کلی نظام از یک سقف ۱۵ تا ۲۰ درصدی بیشتر نمی‌تواند اقدامی انجام دهد. عضو شورای‌شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر شورا هم بخواهد سقف بیشتر از ۲۰ درصد برای کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی در نظر گیرد، هیأت تطبیق در فرمانداری آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رد می‌کند. با توجه به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این موضوعات نرخ کرایه‌ها تغییر نمی‌کند مگر اینکه شهرداری لایحه‌ای به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شورای‌شهر ارسال کند و طی روزهای اخیر تاکنون اقدامی در این زمینه نشده است. علیخانی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ البته هر ساله نزدیک پایان سال همراه با بررسی بودجه موضوع نرخ کرایه‌ها بررسی می‌شود که احتمالاً برای سال آینده نیز این چنین خواهد بود. وی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهترین راهکار کمک به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم از طریق تغییر نرخ بنزین این است که درآمد حاصل از آن به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توسعه حمل‌ونقل عمومی اختصاص یابد تا مردم از مزایای آن هرچه بیشتر بهره‌مند شوند.