نائب رئیس سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت برنامه شفاف و مدونی در صنعت موتور سیکلت وجود ندارد نائب رئیس سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور در خصوص چالشهای صنعت موتورسیکلتسازی و لزوم ساماندهی این صنعت گفت برنامه شفاف و مدونی در این حوزه وجود ندارد در حالی که با وجود جذر و مدهایی که گریبانگیر بازار […]
نائب رئیس سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت
برنامه شفاف و مدونی در صنعت موتور سیکلت وجود ندارد
نائب رئیس سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت کشور در خصوص چالشهای صنعت موتورسیکلتسازی و لزوم ساماندهی این صنعت گفت برنامه شفاف و مدونی در این حوزه وجود ندارد در حالی که با وجود جذر و مدهایی که گریبانگیر بازار شده است نیاز بیشتری به لزوم فعالیت در این عرصه احساس میشود.
حبیبالله محمودان در گفتگو با خبرخودرو با بیان اینکه موتورسیکلتسازی یک صنعت استراتژیک است، گفت: امتیاز ویژه آن با توجه به صنعتی بودن این است که پیچیدگی تکنولوژی ساخت خودرو و انحصار ناشی از آن را ندارد.
وی با اشاره به اینکه توجه به حوزه موتورسیکلت گزینه مناسبی برای پیوستن به جرگه کشورهای صنعتی است، افزود: یکی از چالشهای صنعت خودروسازی رقابت با غولهای صنعتی دنیا است اما در حوزه موتورسیکلتسازی بازار در اختیار تولیدات محلی و داخلی است به طوری که کشورهایی مانند هند و چین به بلوغ تولید صنعتی در این رشته رسیدهاند و تولیدکنندگان ایرانی نیز با توجه به دست یافتنیتر بودن این صنعت نیازمند حمایت هستند.
نائب رئیس سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور افزود: قرار است یک استراتژی مدون از سوی قطعهسازان تقدیم وزارت صمت شود که در حال حاضر در مرحله مقایسه تولید در کشورهای همسایه، تکنولوژی تولید و مقررات قرار دارد.
محمودان با تأکید بر لزوم همخوانی مقررات این صنعت با کشورهای همسایه بیان کرد: عقبنشینی در این باره منجر به محرومیت از بازارهای صادراتی منطقه است در حالی که اولویت اول ما این کشورها هستند.
وی در ادامه گفت: ما باید ابتدا با تمرکز بر بازارهای داخلی و همزمان با آن در تطبیق تولیداتمان با کشورهای همسایه پیش برویم همان طور که در این کشورها تولیدات کاربراتوری متوقف نشده است.
نائب رئیس سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور با اشاره به صادرات غیررسمی قطعه به کشورهای پاکستان، افغانستان و عراق افزود: توجه به صنعت موتورسیکلتسازی ایران در مذاکرات اوراسیا موقعیت بینظیری است. با توجه به اینکه کارهای صنعتی ارزش افزوده بالایی دارد، باید در قبال واردات یک کالای صنعتی، کالای صنعتی تحویل بدهیم و در تجارت مواد اولیه و کالاهای کشاورزی متوقف نشویم.
محمودان درباره بازار تامین مواد اولیه گفت: ثبات در این بازار هر چند با تبعیض وجود دارد به این معنی که فروشندگان اصلی قادر به توزیع مویرگی نیستند و واسطهها سود کلانی بدون پرداخت مالیات کسب میکنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا صنعت موتورسیکلتسازی برنامهای برای داخلیسازی قطعات دارد یا خیر، عنوان کرد: همکاریهایی با نهادهای دولتی و غیردولتی مانند وزارت صمت به وجود آمده ولی نهادینه نیست و نیازمند یک قانون شفاف، جامع و مانع فارغ از مسائل سیاسی و اجتماعی به صورت بلندمدت و کوتاهمدت هستیم که با هر بخشنامهای دستخوش تغییرات نشود.
نائب رئیس سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور با اشاره به ایجاد قارچ گونه تعمیرگاه برای موتورسیکلت کار گفت: موتورهای اوراقی مجددا وارد گردونه بازار شده است و نظارت بر اینها به عهده یک نهاد حاکمیتی و در تقابل با قشر ضعیف جامعه قرار گرفته است.
محمودان با اشاره به ایرادات وارد بر موتورسیکلتهای برقی که وارد بازار شدهاند، گفت: عدم عملکرد مناسب باتری این موتورسیکلتها در کمتر از هزار و ۵۰۰ وات، تقلبی بودن و زمان شارژ طولانی آنها باعث تخریب جایگاه این وسیله شده است در حالی که برای استفاده آموزگاران و کسبه و با هدف کاهش آلودگی هوا گزینه مناسبی هستند. در کنار آن در تولید موتورسیکلت بنزینی به نفع موتورسیکلتهای دست دوم مانع ایجاد کردهایم.
نائب رئیس سندیکای قطعهسازان موتورسیکلت کشور در پایان با اشاره به جلساتی که در وزارت صمت با حضور قطعهسازان و تولیدکنندگان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ما در تصمیمگیری بیتجربه و ضعیف هستیم و با توجه به اهمیت کار ستادی و قابلیت اجرایی اهداف در یک بازه ۱۰ ساله باید جایگاه موتورسیکلت برقی و بنزینی را تعیین کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.