مجلس از طرح سهمیه‌بندی بنزین حمایت می‌کند

مجلس از طرح سهمیه‌بندی بنزین حمایت می‌کند   سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای‌اسلامی پس از پایان جلسه غیرعلنی دیروز(یکشنبه) مجلس گفت: طرح سهمیه‌بندی بنزین به تصویب شورای‌عالی امنیت ملی و تأیید سران قوه و رهبری رسیده است و لازم‌الاجرا بوده و مجلس از آن حمایت می‌کند. به گزارش ایرنا، اسدا… عباسی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس پس از پایان […]

مجلس از طرح سهمیه‌بندی بنزین حمایت می‌کند

  سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای‌اسلامی پس از پایان جلسه غیرعلنی دیروز(یکشنبه) مجلس گفت: طرح سهمیه‌بندی بنزین به تصویب شورای‌عالی امنیت ملی و تأیید سران قوه و رهبری رسیده است و لازم‌الاجرا بوده و مجلس از آن حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، اسدا… عباسی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس پس از پایان جلسه غیرعلنی صبح دیروز (یکشنبه) مجلس شورای‌اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طرح سهمیه‌بندی سوخت براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی به تصویب شورای‌عالی امنیت ملی رسیده و پس از تأیید سران سه قوه و رهبر معظم‌انقلاب لازم‌الاجراست.

وی افزود: پیش از این هم مجلس شورای‌اسلامی در قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرای این طرح را تصویب کرده بود. منتها دولت در اجرای این طرح تأخیر داشت و امروز مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس ایراداتی که در شیوه اجرای این طرح وجود دارد را بررسی کرده و پیشنهادات خود را جهت رعایت رفاه حال مردم به دولت اعلام کند.

سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس درباره نظارت بر اجرای طرح بیان کرد: مقرر شد تا واریز درآمد حاصل از اجرای این قانون به حساب مردم نظارت لازم صورت بگیرد و همچنین قوه قضائیه، دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای‌اسلامی بر عدم تأثیر افزایش قیمت بنزین و به سایر کالاها نظارت کافی را داشته باشند.

عباسی با اشاره به فرمایشات رهبری خاطرنشان کرد: مجلس شورای‌اسلامی به نفع مردم از این طرح حمایت خواهد کرد و در جهت رفع اشکالات و ایرادات آن تلاش خواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤالی به اعلام وصول استیضاح رئیس‌جمهوری یادآور شد: چنین مسأله‌ای در جلسه دیروز(یکشنبه) مطرح نشد و تنها ایراداتی درباره شیوه اجرای طرح وجود دارد که از طرف همکاران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت اما این طرح اجرا شده است و همه مکلف هستند براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی از آن حمایت کنند.

سخنگوی هیأت‌رئیسه با محتمل دانستن اصلاحاتی در این طرح، افزود: امروز هیچ طرح دو یا سه فوریتی در هیأت‌رئیسه اعلام وصول نشده است و با توجه به بررسی همه جوانب و زوایای این طرح احتمال وصول طرح‌های دو و سه فوریتی در این موضوع مطرح نیست.