رشد ۹۷ درصدی تأمین تجهیزات پارس‌جنوبی از سازندگان داخلی

رشد ۹۷ درصدی تأمین تجهیزات پارس‌جنوبی از سازندگان داخلی دبیر شورای خودکفایی مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: تأمین کالاهای ساخت داخل برای بومی‌سازی تجهیزات و قطعات پالایشگاهی در این مجتمع ۹۷ درصد رشد داشته است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی احمد گوجانی تاشاری بیان‌کرد: با توجه به بیانات مقام معظم […]

رشد ۹۷ درصدی تأمین تجهیزات پارس‌جنوبی از سازندگان داخلی

دبیر شورای خودکفایی مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: تأمین کالاهای ساخت داخل برای بومی‌سازی تجهیزات و قطعات پالایشگاهی در این مجتمع ۹۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی احمد گوجانی تاشاری بیان‌کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری برای تقویت سازندگان داخلی و همسویی کامل با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مجتمع گاز پارس‌جنوبی اقدامات مؤثر در مسیر بومی‌سازی دانش فنی تجهیزات و قطعات با هدف تأمین نیاز‌های پالایشگاهی و توانمند‌سازی سازندگان داخلی انجام داده و به صرفه‌جویی بسیار خوبی دست یافته است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازندگان داخلی ادامه‌داد: با تشکیل جلسات متعدد در کمیته‌ تخصصی مکانیک برای راهبری پروژه‌های تأمین اقلام و تجهیزات مکانیکی مورد نیاز و اخذ مصوبه از شورای خودکفایی، موفق شدیم برای انجام مهندسی معکوس و بومی‌سازی تمامی پمپ‌های رفت و برگشتی، تفاهم‌نامه‌ای را بین شرکت هسا و مجتمع ثبت کنیم.

گوجانی تاشاری، به تفاهم‌نامه‌ ساخت پمپ رفت و برگشتی در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت و مراحل تست میدانی پمپ رفت و برگشتی گلایکول با موفقیت انجام شد و در ادامه این تفاهم‌نامه، مقاوله‌نامه‌ای برای ساخت یک نمونه از پمپ‌های رفت و برگشتی مجتمع در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید.

وی بیان کرد: در حوزه‌ شیرآلات با بررسی‌های انجام شده و مراحل شناسایی، تجمیع، تنوع‌زدایی و نیاز‌سنجی انواع شیرآلات پروانه‌ای و اکچیتورهای موجود در پالایشگاه‌ها، یکپارچه‌سازی اسناد فنی موجود و شناسایی مدل‌های مشابه هر تجهیز در دستور کار قرار داشته است که با اقدامات انجام شده، قرارداد ساخت انواع شیر‌های پروانه‌ای و اکچیتور‌ها با شرکت‌های توانمند سازنده داخلی منعقد شد.

 

دبیر شورای خودکفایی مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: به‌منظور بهره‌مندی از توانمندیهای علمی، تحقیقاتی، کارگاهی و آزمایشگاهی و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه برای ایجاد فرصت‌های بهبود و توسعه و با توجه به سوابق مثبت اجرایی شرکت‌های سازنده‌ داخلی در زمینه ساخت مبدل‌های صفحه‌ای، اجزا و قطعات آن و همچنین پیرو مصوبات شورای خودکفایی مجتمع در سال ۹۴، تفاهم‌نامه‌ای جهت شناسایی، تجمیع، یکسان‌سازی و تنوع‌زدایی مبدل‌های صفحه‌ای موجود در پالایشگاه‌های مجتمع با سازنده داخلی منعقد شد.