۴۵۸۴ مورد سرقت برق در سال گذشته

۴۵۸۴ مورد سرقت برق در سال گذشته هاشمی با بیان این‌که دستکاری کنتور و سرقت تجهیزات از جمله شیوه‌های سارقین برای سرقت برق در تهران است، گفت: سارقین علاوه بر ایجاد خاموشی برای مشترکین یک محدوده منجر به وارد شدن خسارت به شبکه‌های برق‌رسانی نیز می‌شوند محمد هاشمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ درباره […]

۴۵۸۴ مورد سرقت برق در سال گذشته

هاشمی با بیان این‌که دستکاری کنتور و سرقت تجهیزات از جمله شیوه‌های سارقین برای سرقت برق در تهران است، گفت: سارقین علاوه بر ایجاد خاموشی برای مشترکین یک محدوده منجر به وارد شدن خسارت به شبکه‌های برق‌رسانی نیز می‌شوند

محمد هاشمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ درباره پدیده سرقت برق در محدوده شهر تهران گفت: متأسفانه در محدوده شهر تهران بزرگ پدیده سرقت از شبکه‌های برق به دو شکل و در حجمی قابل توجه اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایلنا، وی افزود: شیوه اول سرقت به این شکل است که سارق نسبت به استفاده غیرمجاز و بدون کنتور از شبکه مبادرت می‌کند و یا با دستکاری کنتور از پرداخت هزینه سر باز می‌زند.

هاشمی تصریح‌کرد: شرکت توزیع برق تهران با انجام بازدیدهای گسترده و رصد کردن روند مصرف مشترکین نسبت به کشف و برخورد با اینگونه مصارف اقدام می‌کند.

وی اظهارداشت: شیوه دوم به این صورت است که سارقین نسبت به سرقت تجهیزات شبکه خصوصاً سیم‌های هوایی مسی اقدام کرده و علاوه بر ایجاد خاموشی برای مشترکین یک محدوده منجر به وارد شدن خسارت به شبکه‌های برق‌رسانی نیز می‌شوند که نیازمند مراجعه اکیپ‌های شرکت جهت تعمیر و جایگزینی شبکه سرقت شده و برقراری برق مشترکین خاموش شده، هستند.

وی یادآور شد: انجام اقدامات پیشگیرانه منجر به کاهش چشمگیر سرقت از شبکه برق طی ۳ سال اخیر شده است

 

هاشمی تأکید کرد: علی‌رغم کاهش ۵۰ درصدی در آمار سرقت از شبکه، توجه به آمار سرقت انجام شده در سال ۹۴ که بالغ بر ۴۵۸۴ مورد بوده است نشانگر نیاز به فعالیت بیش‌تر در این خصوص و مداخله نیروی انتظامی در پیشگیری و برخورد با این پدیده است.