رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی مطرح کرد عدم موفقیت خودروسازان در تولید خودروهای پایه گازسوز باکیفیت رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور گفت: مشکل این است که خودروسازان داخلی هنوز نتوانستهاند در تولید خودروی پایه گازسوز و باکیفیت که طراحی محفظه احتراق موتور براساس سوخت گاز با حداقل افت راندمان باشد، موفق عمل […]
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی مطرح کرد
عدم موفقیت خودروسازان در تولید خودروهای پایه گازسوز باکیفیت
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور گفت: مشکل این است که خودروسازان داخلی هنوز نتوانستهاند در تولید خودروی پایه گازسوز و باکیفیت که طراحی محفظه احتراق موتور براساس سوخت گاز با حداقل افت راندمان باشد، موفق عمل کنند.
به گزارش ایلنا، محسن جوهری درباره لزوم جایگزینی بنزین با سی.ان.جی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت بنزین، گرایش به استفاده از سی.ان.جی به عنوان سوخت ارزان، افزایش مییابد.
وی افزود: ارزانی و پاک بودن جزء مزیتهای سی.ان.جی است که در کاهش هزینه خانوار و آلودگی هوا، نقش بسزایی دارد.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با اشاره به مشکلات خودروسازان داخلی در زمینه تولید خودروی باکیفیت پایه گازسوز، تصریح کرد: مشکل این است که خودروسازان داخلی هنوز نتوانستهاند در تولید خودروی پایه گازسوز و باکیفیت که طراحی محفظه احتراق موتور براساس سوخت گاز با حداقل افت راندمان باشد، موفق عمل کنند.
جوهری گفت: از ویژگیهای خودرو گازسوز باکیفیت، جانمایی مخزن در کفی خودرو و در نتیجه عدم اشغال فضای صندوق عقب خودرو و همچنین پیمایش حداقل ۵۰۰ کیلومتر در هر بار سوختگیری است.
وی تأکید کرد: در چنین شرایطی بهتر است اجازه داده شود خودروهای باکیفیت پایه گازسوز، با تعرفه صفر وارد کشور شود تا هم به کاهش مصرف بنزین و هم کاهش آلودگی هوا، کمک کند.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور در ادامه با اشاره به مشکل اغلب خودروهای گازسوز موجود در کشور، گفت: مشکل این خودروها راندمان پایین در حالت استفاده از سوخت گاز است. زیرا طراحی محفظه احتراق موتور آنها براساس سوخت گاز نیست و برخی قطعات موتور دچار استهلاک زودرس میشوند.
وی در ادامه یادآور شد: در رابطه با افزایش مراجعات مردم به جایگاههای سی.ان.جی، در حالحاضر جای نگرانی نیست و نگرانی اصلی، نبود خودروهای گازسوز باکیفیت است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.