ورود ۳ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر گچساران

ورود ۳ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر گچساران مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد کوثر گچساران در استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در پی بارندگی‌های دو روز گذشته، تاکنون سه میلیون مترمکعب آب وارد مخزن این سد شده است. به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، اکبر خدری اظهار داشت: با بارندگی‌های چند روز گذشته، تاکنون […]

ورود ۳ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر گچساران

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد کوثر گچساران در استان کهگیلویهوبویراحمد گفت: در پی بارندگی‌های دو روز گذشته، تاکنون سه میلیون مترمکعب آب وارد مخزن این سد شده است.

به‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، اکبر خدری اظهار داشت: با بارندگی‌های چند روز گذشته، تاکنون سه میلیون مترمکعب آب وارد مخزن سد کوثر شده و هم‌اکنون میزان دبی ورودی ۱۷مترمکعب بر ثانیه و میزان دبی خروجی آن نیز ۱۳ مترمکعب بر ثانیه است.

وی، با بیان اینکه در ایستگاه باران‌سنجی سد کوثر، ۳۱ میلی‌متر بارندگی گزارش شده است، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچگونه خطر و آسیبی در مسیر رودخانه‌های استان و همچنین رودخانه‌های تغذیه کننده سد کوثر، گزارش نشده و انشاا… با هماهنگی و همراهی مردم و سایر دستگاه‌های مرتبط، وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب‌های احتمالی به خوبی مدیریت خواهد شد.

گفتنی است؛ گنجایش مخزن سد کوثر گچساران، ۵۸۰ میلیون مترمکعب است که علاوه بر مصارف کشاورزی و صنعت، آب آشامیدنی ۲۰ شهر و دو هزار روستا با جمعیتی افزون بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویهوبویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.