دوج چارجر هلکت واید بادی سریع‌ترین سدان تولید انبوه دنیا

دوج چارجر هلکت واید بادی سریع‌ترین سدان تولید انبوه دنیا یکی از راه‌هایی که همواره تیونرها در مرحله آخر پروژه شخصی‌سازی خودرو به سمت آن می‌روند، نصب کیت Wide Body(بدنه عریض) برای خودرو است تا جذابیت بصری را به لطف افزایش چشمگیر عرض، نسبت به قبل ارتقاء دهند. حال اگر خودروی مورد نظر، یکی از […]

دوج چارجر هلکت واید بادی سریع‌ترین سدان تولید انبوه دنیا

یکی از راه‌هایی که همواره تیونرها در مرحله آخر پروژه شخصی‌سازی خودرو به سمت آن می‌روند، نصب کیت Wide Body(بدنه عریض) برای خودرو است تا جذابیت بصری را به لطف افزایش چشمگیر عرض، نسبت به قبل ارتقاء دهند. حال اگر خودروی مورد نظر، یکی از خودروهای عضلانی آمریکایی باشد جذابیت این پروژه دوچندان می‌شود. اما در همین ابتدا باید ذکر کنیم که این بار هیچ تیونری در پشت اجرای این پروژه نیست، بلکه کمپانی سازنده اقدام به عرضه آن کرده است. خودروی مورد بحث ما یک سدان خانوادگی عضلانی فوق سریع بوده که به تازگی توسط دوج از آن پرده‌برداری شده است. این خودرو دوج چارجر SRT هلکت وایدبادی بوده که به لطف نصب پیشرانه‌ای قدرتمند در زیر کاپوت، به راحتی می‌تواند ترشح آدرنالین را در رگ‌های اعضای خانواده و سرنشینان خود تا حد زیادی بالا ببرد.

سریع‌ترین سدان تولید انبوه دنیا

به لطف نصب گلگیرهای حجم‌پردازی شده عرض کلی این خودرو حدود ۸۸٫۹ میلی‌متر نسبت به نسخه استاندارد بیشتر شده و فضای کافی برای نصب تایرهایی با عرض ۲۸۰ میلی‌متر فراهم شده است. مشتریانی که علاقه به خرید نسخه‌ای ساده‌تر، ضعیف‌تر و ارزان‌تر از چارجر واید بادی را دارند، تریم Scat Pack مناسب آنها خواهد بود که چهره‌ای ساده‌تر به نسبت نسخه هلکت دارد. به لطف نصب این کیت بدنه جدید، استایل پوزه خودرو کمی‌تغییر کرده است. یک ورودی هوای باریک زیر جلوپنجره اصلی طراحی شده که طبق ادعای دوج این طراحی باعث می‌شود تا هوا به بهترین شکل ممکن برای خنک کردن رادیاتور هدایت شود. رکاب‌های جانبی نیز برای هماهنگی با گلگیرهای حجم‌پردازی شده چارجر واید بادی بزرگ‌تر شده‌اند. طراحی اسپویلر نصب شده روی لبه صندوق عقب نیز نسبت به نسخه استاندارد چارجر تغییراتی داشته است. در داخل کابین دوج صندلی‌هایی با تودوزی چرمی‌نصب کرده که در ردیف جلو دارای سیستم گرمکن و سردکن هستند. با پرداخت مبلغ اضافی امکان نصب قطعاتی با پوشش فیبرکربن برای داخل کابین وجود دارد.

قدرتمندترین نسخه چارجر وایدبادی به همان پیشرانه هلکت ۶٫۲ لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ دوج با بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی ۷۰۷ اسب‌بخار و ۸۸۱ نیوتن‌متر تجهیز شده است. قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود. با استناد به آمار و ارقام رسمی‌ دوج این خودرو قادر است که طی ۳٫۶ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در ۱۰٫۹۶ ثانیه قادر است از خط پایان درگ ۴۰۰ متر عبور کند. دوج ادعا کرده که این نسخه، سریع‌ترین سدان تولید انبوه دنیاست که البته بیشینه سرعت ۳۱۵ کیلومتری آن نیز مهر تأییدی بر این ادعاست. استفاده از واژه تولید انبوه باعث شده تا بتوان این سدان را سریع‌ترین در دنیا دانست، چراکه بنتلی فلایینگ اسپور قادر است به بیشینه سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت دست یابد، اما تولید انبوه نیست!

نسخه Scat Pack که نمونه ضعیف‌تر چارجر واید بادی محسوب می‌شود، به یک پیشرانه ۶٫۴ لیتری هشت سیلندر تجهیز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۴۸۵ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۶۴۴ نیوتن‌متر است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار به محور عقب منتقل می‌شود. دوج اعلام کرده این خودرو قادر است طی ۴٫۴ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و ۱۲٫۴ ثانیه نیاز دارد تا بتواند از خط پایان درگ ۴۰۰ متر عبور کند.

دوج چارجر هلکت وایدبادی تنها تایرهای عریض‌تری نسبت به نسخه استاندارد ندارد، بلکه کمپانی سازنده با نصب فنربندی سخت‌تر، استرس‌بارهای بزرگ‌تر و دمپرهای تطبیق‌پذیر، سیستم تعلیق را تا حد زیادی ارتقاء داده است. به لطف نصب یک سیستم فرمان برقی جدید، راننده می‌تواند آن را بسته به شرایط رانندگی و جاده تنظیم کند. برای متوقف کردن این هیولای خانوادگی نیز دوج دیسک‌های ترمز ۱۵٫۴ اینچی برمبو را در محور جلوی این خودرو نصب کرده است. در ادامه باید گفت نصب تکنولوژی‌های دیگری مانند Race Cooldown و Line Lock باعث بهبود عملکرد این خودرو شده‌اند. تکنولوژی اول به بهبود روند خنک سازی سوپرشارژها کمک شایانی می‌کند. تکنولوژی دوم نیز باعث می‌شود ترمز عقب خلاص شود و تنها ترمز جلو درگیر باشد و راننده بتواند تایرهای خودرو را گرم کند و حرکت نمایشی برن اوت را انجام دهد. مضاف بر آن سیستم لانچ کنترل نیز برای این نسخه چارجر نصب شده که فعال کردن آن با فشردن یک کلید در کنسول میانی صورت می‌گیرد. به لطف نصب سیستم کمکی لانچ نیز لغزش تایرها در آغاز حرکت به کمترین میزان ممکن رسیده است.